Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.05.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 1.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 2.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 3.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 4.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 5.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 6.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 7.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 8.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 9.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 10.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 11.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 12.
  • Konspekts 'Pārdošanas veicināšanas paņēmieni', 13.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
Patēriņa tirgus pircēju stimulēšanas paņēmieni    4
II  Starpnieku tirgus dalībnieku stimulēšanas paņēmieni    8
III  Tirdzniecības personāla stimulēšanas paņēmieni    10
IIII  Aptauja    11
  Izmantotā literatūra    13
Darba fragmentsAizvērt

Ievads
Produktu realizācijas veicināšana ir īslaicīga produktu pirkšanas un pārdošanas motivēšana ar dažādiem mārketinga komunikāciju paņēmieniem.
Izšķir trīs produktu realizācijas veicināšanas virzienus:
• Patēriņa tirgus pircēju stimulēšana (paraugu izplatīšana, atlaižu kuponi, izmaksu kompensēšana, sainis ar produktiem par izdevīgām cenām, prēmijas, cenu atlaides, atlīdzība pastāvīgiem pircējiem, produktu demonstrēšana tirdzniecībā, konkursi, loterijas, spēles);
• Starpnieku tirgus dalībnieku stimulēšana (cenu atlaides, prēmijas, dāvanas par līgumu noslēgšanu, uzņēmumu speciālo suvenīru izplatīšana, konkursi, loterijas, kopīgas reklāmas veidošana);
• Tirdzniecības personāla stimulēšana (konkursi, prēmijas, konferences, semināri, izstādes).
Šie virzieni ir jāizšķir, jo ir atšķirīgi produktu realizācijas veicināšanas mērķi, tirgus tipi, tirgus situācijas (pieprasījums, ietilpība), pircēju rīcība tirgū un mārketinga pasākumu rentabilitāte.
Produktu realizācijas veicināšanas paņēmienus izmanto praktiski visi uzņēmumi (gan ražotāji, gan starpnieki), nevalstiskas organizācijas un arī valsts institūcijas. Latvijas tirgū ar katru gadu produktu realizācijas veicināšanas darbība kļūst arvien populārāka.
Pētījumi rāda, ka produktu realizācijas veicināšanas paņēmienu efektivitāte būtiski palielināsies, ja to izmantos kopā ar reklāmu. Piemēram, izvietota produktu ekspozīcija tirdzniecības vietas, un papildus reklāma televīzijā. Tas dotu daudz vairāk panākumu nekā tikai ekspozīcija bez reklāmas.
Tomēr jāņem vērā, ka produktu realizācijas veicināšanas paņēmieni parasti darbojas īsu laiku, un tāpēc tie jāizmanto tieši izdevīgā laika periodā ( piemēram, pirms svētkiem, pirms jaunas sezonas, produkta pastāvēšanas cikla augšupejas posmā utt.).

I Patēriņa tirgus pircēju stimulēšanas paņēmieni

Produktu realizācijas veicināšanas mērķi patēriņa tirgū ir:
• Produkta izmēģināšanas motivējums;
• Produkta intensīvas izmantošanas motivējums;
• Pircēju piesaistīšana jaunai produkta markai.
Tātad pie šī produktu realizācijas veicināšanas virziena pieskaitāmi:

Autora komentārsAtvērt
Atlants