• Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika

     

    Konspekts17 Ekonomika

Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 1.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 2.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 3.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 4.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 5.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 6.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 7.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 8.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 9.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 10.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 11.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 12.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 13.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 14.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 15.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 16.
  • Konspekts 'Tirdzniecības vieta Latvijas tautsaimniecībā un tās attīstības dinamika', 17.
Darba fragmentsAizvērt

T ir patstāvīga tautsaimniecības nozare, kas nodarbojas ar preču un pakalpojumu novadīšanu līdz galīgam patērētājam ar mērķi gūt peļņu. T ir starpnieka funkcija, tas ir aizpildīt telpu starp preču ražotāju un starp ražoto preču pārdošanu telpā un laikā, kvantitātē un kvalitātē, un tātad pārvarēt iespējamos šķēršļus T telpas, laika, kvalitātes un kvantitātes ziņā.
Pašreiz Latvijā T darbojas:
Uz valsts īpašuma bāzes,
Kooperatīvā īpašuma bāzes,
Privātā īpašuma bāzes;

Pēc saimnieciskās darbības virziena tirdzniecisko darbību iedala:
Iekšējā T – LR teritorijā, un tās iedalās M/T, V/T,
Ārējā T – arī iedalās M/Z un V/T.

M/T raksturo tas, ka tā tirdzniecisko darbību organizē ar nelielu preču apjomu, un pārdošanu veic relatīvi īsā laika periodā.
M/T funkcionāli ir komercdarbība, kuras uzdevums ir realizēt preci tās patērētājiem. M/t – komercdarbība līdz specializētajai preču realizācijā galējam patērētājam.
V/T operē ar lielu preču skaitu, tai ir nepieciešamas noliktavas, lieli finansu līdzekļi. Tā nodarbojas arī ar preču pārpirkšanu un atsevišķos gadījumos pat ar m/t organizāciju.
T kā patstāvīga nozare rada uzdevumus:
Pēta pircēja pieprasījuma,
Slēdz preču piegādes līgumus,
Kontrolē noslēgto līgumu izpildi,
Sadarbojās ar preču kvalitātes pārbaudi,
Organizē pirkšanas un pārdošanas procesu,
Organizē preču reklāmu un reprezentāciju,

T veic šādas funkcijas:
Telpiskā funkcija – tā ietver T partneru meklēšanu,
Laika funkcija – tirgus un to segmentu meklēšana,
Kvalitatīvā funkcija – attiecīgais komersants meklē attiecīgā tirgū to preci, kura atbilst attiecīgai kvalitātei,
Kvantitatīvā funkcija – cik daudz šo preču varēšu pārdot šajā tirgus segmentā,
Kredītfunkcija,
Reklāmas un reprezentatīvā funkcija;…

Autora komentārsAtvērt
Atlants