-
Satiksmes sastrēgumu samazināšana Rīgas pilsētas ielās
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Problēmas apskats | 3 | |
Problēmsituācijas apraksts un problēmas definējums | 3 | |
Problēmsituācijas nozīmība | 4 | |
Līdz šim veikto mēģinājumu risināt problēmu apraksts un sekas | 4 | |
Ieinteresētās puses | 6 | |
Galvenās ieinteresētās puses | 6 | |
Ieinteresēto pušu mērķi, intereses un stratēģijas | 6 | |
Rīcībpolitikas iespējamās alternatīvas/risinājumi | 9 | |
Alternatīvu/risinājumu apraksts | 9 | |
Pirmā alternatīva: Maģistrālo un tranzīta ielu tīkla attīstīšana | 9 | |
Otrā alternatīva: Sabiedriskā transporta servisa uzlabošana | 9 | |
Trešā alternatīva: vienvirzienu ielu izveide | 10 | |
Ceturtā alternatīva: virszemes autostāvvietu pārcelšana pazemē vai daudzstāvu autostāvvietās | 10 | |
Piektā alternatīva: Velosipēdu novietņu un velosipēdistiem draudzīgu celiņu (draudzīgie trotuāri) izveide | 10 | |
Sestā alternatīva: Ieviest iebraukšanas maksu Rīgā | 10 | |
Ierobežojumi un citi ārējie faktori | 10 | |
Rīcībpolitikas rekomendācijas | 11 | |
Ieteiktās alternatīvas apraksts | 11 | |
Literatūras saraksts | 13 |
Rīcībpolitikas rekomendācijas
Ieteiktās alternatīvas apraksts
Ņemot vērā, ka visi iepriekšējā punktā minētie ierobežojumi ir saistīti ar noteiktu finanšu investīciju apjomu, šī pētījuma autors, kā šī brīža ekonomiskajai situācijai piemērotāko uzskata iebraukšanas maksas ieviešanu Rīgā. Šī alternatīva ir relatīvi ātri ieviešama dzīvē pie nosacījuma, ja tam ir politiskais atbalsts, par ko liecina tas, ka šis jautājums jau pirms vairākiem gadiem izpelnījās politiķu vērību.
Plašas diskusijas savulaik jau izvērtās par Jāņa Dinēviča piedāvājumu, kā vienu no iespējamajiem risinājumiem ieviest iebraukšanas maksu tiem autobraucējiem, kuri nedzīvo Rīgā, bet galvaspilsētā ikdienā strādā, kārto darījumus, iepērkas, izmanto pakalpojumus un tamlīdzīgi. „Pretējā gadījumā sanāk, ka rīdzinieki ar saviem nodokļiem uztur Rīgas transporta infrastruktūru, kuru katru dienu izmanto tūkstošiem citās pašvaldībās dzīvojošo, kuri nodokļus samaksā savai Pierīgas pašvaldībai. Manuprāt, risinājums būtu, ja šai, ārpus Rīgas dzīvojošo, cilvēku kategorijai tiktu piedāvātas divas iespējas – vai nu maksa par iebraukšanu Rīgā ar savu privāto autotransportu vai arī automašīnas novietošana „novieto un brauc” autostāvvietā pilsētas nomalē un tālāka došanās uz centru ar sabiedrisko transportu,” uzsvēra bijušais vicemērs. Šādu iebraukšanas maksu var ieviest diferencēti – iebrukšanai visā pilsētā vai atsevišķās tās daļās (piemēram, Vecrīga vai centra daļa (bulvāru loks).
…
Rīgas pilsētas ielās automašīnu sastrēgumi nesamazinās, kā rezultātā sabiedriskā transporta pakalpojumu izmantošana un mērķi nav efektīvi.