-
AS "BigBank" prakses atskaite
Prakses atskaite13 Bankas, finanses, vērtspapīri, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Uzņēmuma apraksts | 4 |
1.1. | Kredītiestādes organizatoriskā struktūra | 5 |
1.2. | BigBank finanšu paalpojuma veidi | 5 |
2. | Finanšu pārskats un tā raksturojums | 8 |
3. | Kredītiestādes darbības rādītāji: likviditātes,kapitāla pietiekamības un rentabilitātes rādītāji | 12 |
Secinājumi un priekšlikumi | 16 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 17 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Veicot šo darbu autore uzzinājā daudz jaunu un noderīgu informāciju par kredītiestādi AS "BigBank", to iekšējo politiku un finansiālo stāvokli. Pēc darba autores novērojumiem prakses laikā var secināt ka:
1. Pašlaik "BigBank" ir viens no lielākajiem specializētajiem privātpersonu kreditoriem Baltijas valstīs pēc universālajām bankām un līzinga kompānijām.
2. Bigbank ir stabila un droša starptautiska banka, kas specializējas patēriņa kredītu izsniegšanā. Banka darbojas vairākas Eiropas valstīs un papildus patēriņa kredītiem, sniedz arī cita veida pakalpojumus – aizdevumus pret nekustamā īpašuma ķīlu, kā arī drošus un ienesīgus termiņnoguldījumus.
3. Banka koncentrējas un patēriņa kreditēšanu, sniedz vienkāršus pakalpojumus, fokusējas uz kredītspējīgiem klientiem, palēnām aug un mēģina ģeogrāfiski paplašināties.
4. "BigBank" atbalsta sabiedriski un sociāli nozīmīgus projektus kultūrā, sportā, bērnu un jauniešu ģimenes vērtību nostiprināšanā un dzīvnieku labturībā.
5. Banka darbojas saskaņā ar LR „Kredītiestāžu likumu” un veic visas darbības, kuras pieprasa Finanšu un kapitāla tirgus komiteja.
6. Kredītiestādes pašu kapitāla atdeves rādītājs (ROE) ir 20,2%, Aktīvu atdeve ir 4,8% (norma 3). Ņēmot vērā šos rādītājs AS"BigBank" ir stabila banka, kurai var gan uzticēt savu naudu, par to liecina finanšu pārskats un tā raksturojums.
Apkopojot visu kopējo informāciju par bankas darbību, autore sniedz sekojošus priekšlikumus:
1. Bankai jāizstrādā jaunus apkalpošanas projektus un apmācības, lai celtu augstāk savu darbinieku zināšanas un karjeras izaugsmes iespējas, kā arī jāturpina uzlabot un pilnveidot klientu apkalpošanas līmeni un kvalitāti.
2. Rūpīgāk jāizvērtē savi klienti, kuriem banka sniedz aizdevumu, lai sekmētu naudas plūsmu, un, lai samazinātu kredītu atmaksu kavējumus.
3. Bankai vajadzētu sevi vairāk popularizēt sociālajos tīklos, sniedzot nelielus reklāmas rullīšus par pašu banku un tās piedāvājumiem, kā arī parādīt sevi sabiedrībā, investējot vai sponsorējot naudu kādā plaši zināmā pasākumā, lai piesaistītu plašāku klientu loku.
…
Prakses atskaites sagatavošanā tika izmantota informācija, kas iegūta intervijās ar darba kolēģiem, Bankas 2012., 2013., 2014.. gada finanšu pārskatos, AS "BigBank" mājaslapā un ziņu portālos. Prakses norises laiks AS "BigBank" bija no 2014. gada 13.novembra līdz 2014. gada 12.decembrim. Prakses atskaite sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek aprakstīts kredītiestādes raksturojums, apskatīti finanšu pārskati , veikti rādītāju aprēķini. Otrajā nodaļā apkopota informācija un sniegti secinājumi kā un priekšlikumi.