Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.04.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Pamatskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 1.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 2.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 3.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 4.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 5.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 6.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 7.
  • Konspekts 'Pieprasījums un piedāvājums', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Pārdevēji – uzņēmumi, kas pārdod šīs preces un pakalpojumus, darbinieki, kas pārdod savu darbaspēku, kā arī ražošanas resursu īpašnieki, kas pārdod vai izīrē tos.

Pircēju un pārdevēju mijiedarbība veido tirgu.

Tirgus ir pircēju un pārdevēju kopums, kuru mijiedarbības rezultātā notiek preču un pakalpojumu maiņa (pirkšana un pārdošana).
Pieprasījums (demand – D) ir noteikta veida preču daudzums, ko patērētāji vēlas un spēj nopirkt par konkrētu cenu noteiktā laikā un vietā.

Ekonomisti pieprasījumu izskaidro, izmantojot noteiktus modeļus. Līknes veidā pieprasījums parāda sakarību starp cenām un konkrētās preces un pakalpojumu daudzumu, ko varētu nopirkt, pastāvot noteiktām cenām – pieprasījuma likums. Tas nozīmē, ka ar līdzīgiem nosacījumiem vairāk preču varēs pārdot par zemāku, nevis augstāku cenu.
Pieprasījums mainās šādu apstākļu dēļ:
1.par zemāku cenu kādu preci pirkt var atļauties vairāk cilvēku;
2.pastāvot zemākām cenām, daļa cilvēku citas preces (piemēram, saldējumu) aizstās ar sulu, tādējādi palielinot pieprasījumu pēc tās;
3.pastāvot augstākām cenām, daļa cilvēku sulu aizstās ar citiem dzērieniem.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants