Vērtējums:
Publicēts: 03.06.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 1.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 2.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 3.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 4.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 5.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 6.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 7.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 8.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 9.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 10.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 11.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 12.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 13.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 14.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 15.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 16.
  • Referāts 'Masu komunikāciju teorijas', 17.
Darba fragmentsAizvērt

Lasvela 6K:
Komunikators
Teksts/ziņojums
Kanāls/medijs
Saņēmējs (aktīvs pētījumu lauks)
Efekti (aktīvs pētījumu lauks, aktuāli no komerciālāviedokļa)

Uz Lasvela T pamata tiek balstītas visas citas T, kuras var iedalīt:
- procesa skola
- semiotika

Semiotika saistās ar efektiem un txt.

Procesa skola saistās ar visu citu, kas atklāj kādu procesu.
Agrīnie priekšstati ir izteikti procesu skolas priekšstati. Netiek pieļauts tas, ka katrs ar ziņojumu dara, kas ienāk prātā.

Magic bullet (maģiskā bulta, bumba) – ideja par to, ka ziņojums nonāk līdz auditorijai.

Biheviorisma T - ir izteikts stimuls un atbildes reakcija. Pie noteiktiem stimuliem ir noteiktas atbildes reakcijas. Visi ziņojumi nonāk līdz saņēmējam.

Mediji ir visvareni ar milzīgiem efektiem – šis pieņēmums tika fenominizēts 20 gs sākumā. Pateicoties socioloģijas attīstībai šis fenomens tika apgāzts (anketēšanas rezultātā).

20.-30.g. parādījās divpakāpju komunikācijas modelis:
1.līmenis:
1) cilvēku viedokļus ietekmēja viedokļu līderi, ne mediji.
2) lielāka ietekme bija tiem, kuriem bija dažādi, pat pretēji viedokļi.
3) viedokļu līderi korelējās ne pret medijiem, bet pret svārstīgajiem.
2.līmenī parādījās faktori, ka indivīdi paši sāka iegūt informāciju.

Autora komentārsAtvērt
Atlants