Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 24 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 1.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 2.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 3.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 4.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 5.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 6.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 7.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 8.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 9.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 10.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 11.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 12.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 13.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 14.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 15.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 16.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 17.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 18.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 19.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 20.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 21.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 22.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 23.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 24.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 25.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 26.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 27.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 28.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 29.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 30.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 31.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 32.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 33.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 34.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 35.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 36.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 37.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 38.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 39.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 40.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 41.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 42.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 43.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 44.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 45.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 46.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 47.
  • Referāts 'Zemo izmaksu aviosabiedrību salīdzinājums ar klasiskajām aviosabiedrībām un to i', 48.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
Aviolīniju pakalpojumi    5
1.1  Regulārie lidojumi    5
1.2  Neregulārie lidojumi, jeb čarterreisi    5
1.3  Gaisa taksometri    5
Atšķirības starp zemo izmaksu un komerciālajām aviokompānijām    6
2.1  IATA loma    6
2.2  Ryanair    8
2.3  EasyJet    8
2.4  Norwegian    9
2.5  Aer Lingus    9
2.6  AirBaltic    10
2.7  CSA    10
2.8  Austrian Airlines    11
2.9  FlyLAL    12
2.10  British Airways    12
2.11  Aviokompāniju salīdzinājums    13
Devums Latvijas tūrismā    18
3.1  Aviokompāniju sadarbība ar tūrisma firmām    18
3.2  Ienesīguma palielināšana izmantojot „regulāra pasažiera” bonusa punktu sistēmu programmas    19
3.2.1  EiroBonus    19
3.2.2  Gold Circle Club    20
3.2.3  Miles and More    20
3.2.4  Amber Miles    20
3.2.5  Executive club    20
3.2.6  Jesters Club    21
3.3  Pasažieru skaita ietekmēšana    21
3.3.1  Lielās atlaides    21
3.3.2  Datorizētā rezervēšanas sistēma    22
3.3.3  Gaisa transporta brokeru loma    24
3.4  Tendences    25
3.5  Prognozes    28
  Secinājumi    30
  Izmantotā literatūra    32
  Pielikumi    34
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas tirgus ir kļuvis interesants ne tikai ar tradicionālajām aviokompānijām, bet arī zemo izmaksu aviokompānijām. Kopš 2004. gada Latvijas aviotirgū ir ienākušas vairākas zemo izmaksu aviolīnijas – Ryanair, EasyJet, Norwegian. Kā arī aviolīnija Aer Lingus, kas piedāvā vienvirziena biļetes par izdevīgām cenām. Kopumā Latvijas tirgū darbojas 19 aviokompānijas.
Darba mērķis ir salīdzināt zemo izmaksu lidsabiedrības ar komerciālajām un izvērtēt to ietekmi Latvijas tūrismā.
Veicot šo izpēti, autores uzdevumi ir raksturot zemo izmaksu un komerciālo lidsabiedrību darbības pamatprincipus un izvērtēt to kopīgās un atšķirīgās iezīmes tūristu pārvadāšanā, iepazīties ar Rīgas lidostas apkalpoto zemo izmaksu un komerciālo lidsabiedrību devumu Latvijas tūrismā, kā arī izstrādāt priekšlikumus turpmākai lidostas sadarbībai ar analizētajām lidsabiedrībām.
Autores uzdevums ir zemo izmaksu aviosabiedrību Ryanair, EasyJet, Norwegian, Aer Lingus salīdzināt ar 5 klasiskajām aviosabiedrībām - AirBaltic, CSA, Austrian Airlines, flyLAL un British Airways.
Aviolīniju pakalpojumus var iedalīt trīs kategorijās: regulārie lidojumi, neregulārie lidojumi jeb čarterreisi un gaisa taksometru pakalpojumi.
Regulārie lidojumi
Vairāk kā 650 pasaules aviosabiedrības nodrošina regulārus lidojumus, un tikai 234 no tām ir IATA locekles. Tās darbojas vietējos vai starptautiskos maršrutos, saņemot noteiktas valdības licences. Tiek pieprasīts, lai lidmašīnas kursētu pēc publiskiem sarakstiem, neatkarīgi no tā, cik noslogotas tās ir (lai gan tie lidojumi un maršruti, kas gada laikā nav pierādījuši savu komerciālo dzīvotspēju, var tikt izmantoti tikai brīžos, kad ir liels pieprasījums). Šādu lidojumu pakalpojumi var būt valsts vai privāti, bet šobrīd attīstītākās valstīs vērojama tendence pāriet uz privātām aviosabiedrībām. Piemēram, British Airways tika privatizēta 1987. gadā.
Neregulārie lidojumi, jeb čarterreisi
Atšķirībā no regulārajiem lidojumiem, čarterreisi nenotiek pēc publicētā saraksta, kā arī tos nereklamē pašas aviosabiedrības. Lidmašīnas nofraktē starpnieki (visbiežāk tūroperatori) par noteiktu cenu, un šie starpnieki ir atbildīgi par lidmašīnas vietu pārdošanu, atstājot aviosabiedrībai tikai lidmašīnas vadīšanas pienākumus. Starpnieki var izmainīt reisu izlidošanas laiku, vai pat atcelt tos un pārvietot pasažierus uz citiem reisiem. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants