Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.01.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Informācijas komunikācijas problēmas uzņēmumā', 1.
  • Eseja 'Informācijas komunikācijas problēmas uzņēmumā', 2.
  • Eseja 'Informācijas komunikācijas problēmas uzņēmumā', 3.
  • Eseja 'Informācijas komunikācijas problēmas uzņēmumā', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Komunikācija ir informācijas apmaiņas process. ASV psihologs R. Jakobsons uzskata, ka informācijas apmaiņas jeb komunikācijas procesu veido šādi elementi:
*Sūtītājs (kodētājs) – cilvēks, kas nodod informāciju.
*Saņēmējs (dekodētājs) – cilvēks, kas saņem informāciju.
*Informācijas nodošanas veids (neverbāli, verbāli: mutiski, rakstiski – vēstule, fakss).
*Paziņojums – informācijas saturs.
*Kods – valoda un tās likumi, ar kuru palīdzību nodod informāciju.
*Konteksts – reālā saskarsmes situācija,
Komunikācijas procesā rodās arī konflikti. Konflikts ir interešu, uzskatu vai spēku sadursme. Daniels Vebsters konfliktu definē: sacensība vai ķīviņš starp atšķirīgi domājošiem indivīdiem; antagoniks stāvoklis vai rīcība; cīņa, ko izraisījušas atšķirīgas vajadzības, centieni, vēlmes vai prasības; naidīga sadursme. Konflikts rodas, ja pastāv konkurējoši vai nesavienojami viedokļi.

Atlants