-
Mācīšanās stili saskaņā ar A.Kolba teoriju
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
I | Rezultātu apkopošana | 4 |
II | Respondentu grupu analīze | 6 |
1. | I grupa – Pārdomu pilns vērīgums | 6 |
2. | II grupa – Abstrakta koncepcija | 7 |
3. | III grupa – Aktīvā izmēģināšana | 8 |
IV | Secinājumi | 10 |
Izmantoto avotu saraksts | 11 |
Mācīšanās ir nepārtraukts un komplekss process, kas turpinās visu cilvēka dzīvi. Mācīšanās kā process notiek ne tikai skolās un augstskolās, bet arī reālajā dzīvē – ģimenē, sociālās, ekonomiskajās un politiskajās attiecībās. Mācīšanās nozīmē aktuālas, dzīvē nozīmīgas informācijas apguvi un izpratni, jau iegūto zināšanu un prasmju pilnveidošana. Tomēr visi cilvēki neuztver pasauli vienādi, un katrs dzīves pieredzi un jauno informāciju apgūst viņam raksturīgākā formā un veidā.
Mācīšanās procesu iespējams raksturot kā aktīvu cilvēka darbības veidu. Amerikāņu zinātnieks Deivids A. Kolbs viens no pirmajām pievērsās šādam mācīšanās procesa aspektam. Atbilstoši A. Kolba uzskatiem, mācīšanās – ir ciklisks prasmju attīstības process, kas ietver : darbību, refleksiju, apsvēršanu un lēmuma pieņemšanu1. To kādu apmācības formu izvēlas konkrēta persona, nosaka šīs personas attieksme pret dzīvi, darbības stiliem, kas, savukārt, ir cieši saistīts ar viņas personīgajām īpašībām. Zinātnieks A. Kolbs izstrādāja metodiku, ar kuras palīdzību ikvienam ir iespējams noteikts tās mācīšanas stilu.
Mācīšanas stila noteikšana palīdzēs noskaidrot konkrētas personas informācijas apgūšanas veidu, tās stiprākās puses, plašāk pielietojot kuras iespējams palielināt mācīšanas procesa efektivitāti un produktivitāti, kā arī norādīs uz problemātiskām vietām, kuras būtu nepieciešams pilnveidot.…
Darbā tiek apskatīti A.Kolba piedāvātie mācīšanas stili, kā arī tiek sniegts to raksturojums. Darba ietvaros tika analizētas aizpildītas respondentu anketas par mācīšanas stiliem, kas tika izveidotas vadoties no A.Kolba teorijas par mācīšanas stiliem, nolūkā noskaidrot katra respondenta mācīšanas stilu (saskaņā A.Kolba teoriju). Papildus darbā ir ietvertas pārskatāmas tabulas un diagrammas. Darbs noformēts atbilstoši LU noformēšanas prasībām, iesk. atsauces un izmantoto avotu sarakstu.