Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.06.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 1.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 2.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 3.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 4.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 5.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 6.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 7.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 8.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 9.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 10.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 11.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 12.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 13.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 14.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 15.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 16.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 17.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 18.
  • Prakses atskaite 'Pedagoģiski - psiholoģiskie vērojumi un bērnudārza skolotājas palīdzes prakse', 19.
Darba fragmentsAizvērt

Praksi izgāju Rīgas 88.bērnudārzā.Tas atrodas Rīgas centrā- Ģertrūdes ielā 28. Bērnudārzs ir dzīvokļu tipa ēka. Iekšā var iekļūt tikai nospiežot pogu grupiņai, kurā ir jātiek, kā arī nosaucot savu vārdu (vai pat iemeslu, kādēļ atnācis, piemēram, pie vadītājas).Man liekas, ka šajā bērnudārzā ir lielāka drošība. Pats bērnudārzs nav īpaši liels. Tam ir 2 stāvi. Bērnudārzs ir pielāgotās telpās. Pirmajā stāvā ir divas grupiņas: pirmā jaunākā (2-3g.v.) un otrā jaunākā (3-4g.v.).Otrā stāvā atrodas trīs grupiņas: vidējā(4-5g.v.), vecākā(5-6g.v.) un sagatavošanas grupiņa(6-7g.v.). Pavisam šo bērnudārzu apmeklē 111bērni. 20bērni-pirmajā jaunākajā grupiņā;20-otrajā jaunākajā grupiņā; 19-vidējā grupiņā; 24-vecākajā grupiņā; 28-sagatavošanas grupiņā.Kopā ir piecas grupiņas, kurās katrā ir patstāvīga audzinātāja- pilnā slodzē un studente- uz pusslodzi.Spēļu laukums atrodas sētā un ir mazs- vienīgais. Laiks tiek sadalīts tā, lai laukā tiktu katra grupiņa. Bērni vecākajās grupiņas laiku svaigā gaisā pavada pastaigās uz bibliotēku, dabas muzeju vai baseinu. Pedagoģiskais darbs ir bērncentrēts. Strādāts tiek pēc “Soli pa solim” programmas. Tās mērķis ir panākt, lai ikviens bērns attīstītu spējas-
• būt radošam, iztēles bagātam un atjautīgam,
• būt kritiskam domātājam un spējīgam izdarīt izvēli,
• saskatīt problēmas un tās atrisināt,
• rūpēties par sabiedrību, valsti un vidi.
Lai ieaudzinātu šīs spējas, programmas nolūks ir radīt tādu mācību vidi, kurā mācības plāno, par centru uzskatot bērnu. Šī programma palīdz bērnam veidot izpratni par-
• fizisko pasauli, mērot, sverot, būvējot no klucīšiem, rotaļājoties smiltīs un ūdenī, darboties ar trīsi vai virvi, apstrādājot koku un maisot krāsas;
• sociālo un kultūras informāciju, spēlējot spēles, gatavojot ēdienu, lasot stāstus, iejūtoties citu lomās un piedaloties sabiedriskos pasākumos;
• loģiku un matemātiku, skaitot, mērot, salīdzinot, kārtojot, liekot secībā, šķirojot un klasificējot.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants