Vērtējums:
Publicēts: 12.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 8 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 1.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 2.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 3.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 4.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 5.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 6.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 7.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 8.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 9.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 10.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 11.
  • Referāts 'Antimonopolu likumdošana un konkurences veicināšana Latvijā', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Ekonomiskā politika ir viena no svarīgākajām valdības politikas jomām. Šī joma sevī ietver arī konkurences veicināšanu un antimonopolu likumdošanu, par ko ir atbildīga valsts. Konkurences veicināšana ir ļoti nozīmīga gan tirgus dalībniekiem, gan patērētājiem, jo tādējādi tiek regulēta taisnīga dalībnieku darbošanās tirgū. Viens no veidiem, kā veicināt konkurenci, ir ierobežot monopolus, jo tieši monopoli ir tie uzņēmumi, kas nereti kropļo tirgu, tādējādi radot zaudējumus arī patērētājiem. Lai tas tā nenotiktu, ir izveidota Konkurences padome, kas uzrauga Latvijas Republikas tirgu un tā dalībniekus.
Referāta mērķis ir noskaidrot un saprast, kā valsts veicina konkurenci Latvijas tirgū un ko paredz antimonopolu likumdošana Latvijas uzņēmējiem. Lai pilnīgāk izprastu konkurences nozīmīgumu un kas tieši ir konkurence, tika pētīta arī konkurences likumdošana un tas, kā tā darbojas mazo un vidējo uzņēmumu starpā Latvijā. Darbā ir izmantoti politiķu un ekonomistu viedokļi par konkurenci Latvijas tirgū.
Ikvienā tirgus struktūrā ir vērojama konkurence – cīņa par visizdevīgākajiem noteikumiem. Konkurence ir nosacījums, kas darbojas mūsu ekonomika. Tas nozīmē, ka firmām ir brīvība pieņemt patstāvīgus lēmumus, kuri dod iespēju palielināt tām savu peļņu, tanī pat laikā piedāvājot pircējiem sadarboties ar tiem biznesa jomā. Tā ir sistēma, kurā ir –
Biznesa darbības un izvēles brīvība;
Neatkarīgām firmām ir iespēja piedāvāt savu produkciju un pakalpojumus;
Brīvība piedāvāt jebkurus pirkšanas stimulus, kurus, pēc uzņēmēja domām, pircēji var gribēt;
Cilvēkam ir brīvība pieņemt vai noraidīt piedāvāto.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants