Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.08.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Krievu modernisms kinomākslā. Sergejs Eizenšteins un neobaroks kinomākslā. Filma', 1.
  • Konspekts 'Krievu modernisms kinomākslā. Sergejs Eizenšteins un neobaroks kinomākslā. Filma', 2.
  • Konspekts 'Krievu modernisms kinomākslā. Sergejs Eizenšteins un neobaroks kinomākslā. Filma', 3.
  • Konspekts 'Krievu modernisms kinomākslā. Sergejs Eizenšteins un neobaroks kinomākslā. Filma', 4.
  • Konspekts 'Krievu modernisms kinomākslā. Sergejs Eizenšteins un neobaroks kinomākslā. Filma', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Sergejs Eizenšteins pie filmas „Ivans Bargais” sāka strādāt 1941.gadā. Tā bija plānota kā triloģija, bet mūsdienās apskatāma kā diptihs. Eizenšteina sākotnējais plāns bija radīt ar jau iepriekš noteiktu koncepciju, kas aplūkoja Ivana Bargā valdīšanu kā caurcaurēm progresīvu. Sākotnēji režisors pilnībā atbalstīja šo ideju, bet vēlāk, izpētot dažādus vēstures avotus, nonāca pie secinājuma, ka filmas ideja tomēr ir jāmaina un progresīvie valstiskie centieni ir viltoti. Eizenšteins vēlējās veidot filmu tā, lai izskaidrotu Ivana Bargā izdarības un liktu cilvēkiem aizdomāties par izlieto asiņu jēgu, nevis lai attaisnotu Bargā izdarības. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants