Vērtējums:
Publicēts: 11.04.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 28 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 1.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 2.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 3.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 4.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 5.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 6.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 7.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 8.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 9.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 10.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 11.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 12.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 13.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 14.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 15.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 16.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 17.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 18.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 19.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 20.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 21.
  • Referāts 'Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām', 22.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Pašaprūpes izglītība    4
1.1.  Dorotejas Oremas teorijas pielietojums pašaprūpes izglītībā pacientiem ar īpašām vajadzībām    7
1.2.  Māsu profesijas paradigmas maiņa no holistiskās uz dziļās ekoloģijas paradigmu    13
1.3.  Vides loma pacientu ar īpašām vajadzībām pašaprūpes izglītībā    15
1.4.  Dzīves jēgas nozīme pacientu ar īpašām vajadzībām pašaprūpes izglītībā    18
  Secinājumi    21
  Bibliogrāfija    22
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Jēdziens Pašaprūpe sevī iekļauj visus ar veselību saistītos lēmumus, kurus cilvēks pieņem attiecībā uz sevi vai savu ģimeni. Tā ir rīcība ar mērķi saglabāt fizisko veselību un garīgo veselību.
2. Pašaprūpes veikšanas atbalstam ir būtiska loma valstīs (tai skaitā Latvijā), kuru veselības aprūpes sistēma jau ir pārslogota.
3. Viens no personas ar īpašām vajadzībām (šajā gadījumā – ar jebkāda veida muguras smadzeņu bojājumu) dzīves kvalitātes rādītājiem ir neatkarības pakāpe pašaprūpes veikšanā. Lai šī neatkarības pakāpe būtu pēc iespējas augstāka, tiks izveidota īpaša pašaprūpes izglītības programma pacientiem ar īpašām vajadzībām.
4. Par pašaprūpes izglītības programmas izveides teorētisko bāzi vislabāk izmantot Dorotejas Oremas teoriju par 8 universālajām pašaprūpes vajadzībām.
5. Pasaulē pašlaik vērojama tendence – māsas profesijas paradigmas maiņa no holistiskās un dziļās ekoloģijas paradigmu, kur tiek uzsvērta fundamentāla savstarpējā atkarība starp visām parādībām un faktu, ka visi indivīdi un sabiedrības ir iesaistīti cikliskajos dabas procesos.
6. Cilvēkiem ar īpašām vajadzībām būtiski svarīgas ir izmaiņas ekosistēmā, kas veicinātu un atvieglotu viņu iekļaušanos sabiedrībā un darba tirgū.
7. Lai cilvēks sekmīgi varētu apgūt pašaprūpes izglītības programmu, viņam jāsaskata savas dzīves jēga, jābūt atvērtam un pozitīvi noskaņotam (pēc V. Frankla – „homo patiens” skalā jāatrodas pozitīvajā dimensijā).

Autora komentārsAtvērt
Atlants