Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Audio tēlu, mūzikas loma Džārmuša filmās', 1.
  • Eseja 'Audio tēlu, mūzikas loma Džārmuša filmās', 2.
  • Eseja 'Audio tēlu, mūzikas loma Džārmuša filmās', 3.
  • Eseja 'Audio tēlu, mūzikas loma Džārmuša filmās', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Mūzikas un audio tēlu izmantojums Džima Džārmuša filmās ir plašs, tas ir iederīgs, interesants. Bieži vien tik ļoti pierastās skaņas dažbrīd ir negaidītas un pārsteidzošas. Ikviens pazīst dažādās ikdienas skaņas no pilsētas, kafijas gatavošanas vai kafejnīcas, bet veids kā šīs skaņas parāda Džims Džārmušs ir īpašs, tas liek ikdienas skaņas ievērot un pievērst uzmanību signāliem un zīmēm, ar kurām kaut ko vēlējies pavēstīt filmas veidotājs. Virkne dažādu skaņu, audio tēlu, kuras attiecīgajā epizodē uzskatāmas par kādu zīmi vai signālu. Džārmušs izmanto jebko- dziesmas, kas skan mūzikas automātā vai pa radio; trauku šķindēšanu; ūdens liešanu; braucoša vilciena skaņu; kafejnīcas troksni; dūmu izpūšanas skaņu; motora un bremžu skaņu; pilsētas trokšņus; telefona signālus; attālinātu soļu skaņu; dažādas valodas; smieklus; lamāšanos; ieroča troksni un daudzus citus skaņu elementus, ko var dēvēt par audio tēliem.
Džims Džārmušs nepārprotami ir ļoti talantīgs kinorežisors, kas ar savu izdomu, talantu un pieredzi vairāk nekā 20 gadu garumā izveidojis tādas filmas, kas nevienu nespēj atstāt vienaldzīgu. Tās var būt gaismas vai skaņas, vai scenārija spēles, bet Džārmušs vienmēr vedina apdomāt un analizēt redzēto un dzirdēto, liek lasīt zīmes un izprast signālus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants