Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.09.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 1.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 2.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 3.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 4.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 5.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 6.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 7.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 8.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 9.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 10.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 11.
  • Referāts 'Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā', 12.
Darba fragmentsAizvērt

Referāta tēma ir „Stratēģiskās plānošanas nozīme uzņēmumā”. Es izvēlējos tieši šo tēmu, jo tā pašlaik ir ļoti aktuāla. Stratēģiskā plānošana ir samēra jauns jēdziens un daudzos uzņēmumos vadītāji nelieto tādu terminu kā stratēģiskā vadīšana, taču skatoties no mūsdienu situācijas ārējā vidē un tempus, ar kādiem viss attīstās, stratēģiskā plānošana un vadīšana ir nepieciešamas katrā uzņēmumā. Man, ka topošajam vadītājam ir svarīgi apzināties stratēģiskās plānošanas nepieciešamību, jo šīs process ietver visus uzņēmuma izdzīvošanas noteikumus.
Darba mērķis ir formulēt stratēģiskās plānošanas nepieciešamības iemeslus. Lai šo mērķi sasniegtu, vispirms ir jāapzinās stratēģiskās plānošanas būtība un stratēģiskās plānošanas procesu. Līdz ar to mans darbs tiks sadalīts 3 daļās, attiecīgi, pirmā būs veltīta stratēģiskās plānošanas būtībai, otrā stratēģiskās plānošanas procesa posmiem, trešā stratēģiskās plānošanas nozīmei uzņēmuma vadīšanā.
Lai uzrakstītu darbu, tiek izmantota literatūra par šo tēmu. Tiek apkopoti dažādu autoru uzskati, galu galā ir darba autora secinājumi par tēmu.
Stratēģiskā plānošana ir viena no stratēģiskā menedžmenta sastāvdaļām.
Stratēģiskā plānošana ir dzīvotspējīgu savienojumu starp organizācijas ilgtermiņa mērķiem, resursiem un vides apstākļiem veidošana ar noteiktām metodēm un aktivitātēm.
Stratēģiskai plānošanai ir raksturīga analītiska pieeja, kas biznesa mērķi uzsver saistībā ar tā vidi:
kopēja, koordinēta un pastāvīgi saskaņota attīstība virzienā, kurā organizācija vēlas turpināt darbību;
sekmīga organizācijas piemērošana vides izmaiņām.
Stratēģiskā plānošana ir orientēta uz nākotni, bet menedžeriem ar to jāstrādā jau tagadnē. Ja plāni sastādīti kā pašmērķis un netiek īstenoti, tad, protams, nevar runāt par stratēģisko plānošanu, bet jāsecina, ka organizācijas menedžeriem ir šaurs redzesloks. [3, 224]
Lai pārbaudītu vai stratēģiskā plānā nav kļūdu, jāatbild uz sekojošiem jautājumiem:
Vai stratēģija ir skaidri un saprotami formulēta?…

Autora komentārsAtvērt
Atlants