-
Sieviete uzņēmējdarbībā
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 3 | |
1. | Sieviete uzņēmējdarbībā | 5 |
1.1. | Sieviete – vadītāja | 5 |
1.2. | Sieviete un vīrietis kā vadītāji | 8 |
2. | Sabiedrības attieksme pret sievieti uzņēmēju | 11 |
3. | Šķēršļi sievietei vadītājas amatā | 14 |
Secinājumi | 17 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksti | 19 |
Secinājumi
1. Izanalizējot izmantotos materiālus, kursa darba autore secināja to, ka Latvijā problēma par to, ka sieviete tiek diskriminēta darba vietā attiecībā uz vadītāja amatu, gadu laikā ir sākusi samazināties, jo arī sievietes ir sevi pierādījušas kā inteliģentas, vadīt un kontrolēt varošas vadītājas.
2. Izanalizējot publikācijas internetā un medijos, tomēr var redzēt, ka tāda problēma kā sieviešu un vīriešu nevienlīdzīga uztvere vadošos amatos pastāv, jo statistikas dati liecina par to, ka vadošos amatos sievietes ieņem tikai 39%, bet vīrieši – 61%
3. Veiksmīgus vadības modeļus īsteno tie vadītāji, kuriem neatkarīgi no dzimuma ir vadītājiem raksturīga uzvedība. Tas nozīmē, ka gan vīriešiem, gan sievietēm ir vienādas psiholoģiskās spējas uzņēmuma vadīšanai. Dzimuma raksturojumi praktiski neietekmē veiksmīgu vadīšanu.
4. Vīrieši bieži rīkojas pēc stereotipa. Vīrietis domā par firmas nākotni vairākus gadus uz priekšu, izstrādā perspektīvas attīstības stratēģiju, bet sieviete vadītāja vairāk laika velta esošo problēmu risināšanai un dažreiz pat baidās iedomāties par nākotni.
5. Lielākā daļa grūtību, ar kurām šodien saskaras sievietes ikdienas dzīvē un profesionālajā sfērā, bieži ir saistītas ar aizspriedumiem par sievietēm, kuras veido karjeru.
6. Vadošos amatos sieviešu īpatsvars ir mazāks nekā vīriešu īpatsvars – sievietes ieņem tikai vienu trešdaļu no augstāko vadītāju posteņiem.
7. Vīriešus motivē augsta sociālā statusa iegūšana, sacensība, pašapziņas celšana, naudas pelnīšana. Sievietēm tas nav tik svarīgi. Viņas strādā, lai būtu neatkarīgas, lai sasniegtu drošības izjūtu, lai vajadzības gadījumā vienas pašas spētu uzturēt ģimeni.
…
pirmajā nodaļā ir apskatīta sieviete uzņēmējdarbībā, galvenās atšķirības starp vadītāju sievieti un vadītāju vīrieti. Otrajā nodaļā apskatīta attieksme pret sievieti uzņēmēju. Darbā ievietoti četri attēli – diagrammas, kas atspoguļo statistikas datus par sieviešu – līderu ģimenes stāvokli, izglītības līmeni, parāda galvenos faktorus, kas pamudināja uzsākt biznesu vai vadīt uzņēmumu un arī apskata dažādu problēmu aktualitāti, kas, pēc sieviešu domām, traucē sekmīgam biznesam. trešajā nodaļā uzskaitīti galvenie šķēršļi, aizspriedumi un problēmas, kas sievietei jāpārvar esot uzņēmējdarbībā.