Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 27.05.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Cenu politika', 1.
  • Referāts 'Cenu politika', 2.
  • Referāts 'Cenu politika', 3.
  • Referāts 'Cenu politika', 4.
  • Referāts 'Cenu politika', 5.
  • Referāts 'Cenu politika', 6.
  • Referāts 'Cenu politika', 7.
  • Referāts 'Cenu politika', 8.
  • Referāts 'Cenu politika', 9.
  • Referāts 'Cenu politika', 10.
  • Referāts 'Cenu politika', 11.
  • Referāts 'Cenu politika', 12.
  • Referāts 'Cenu politika', 13.
  • Referāts 'Cenu politika', 14.
  • Referāts 'Cenu politika', 15.
  • Referāts 'Cenu politika', 16.
  • Referāts 'Cenu politika', 17.
  • Referāts 'Cenu politika', 18.
  • Referāts 'Cenu politika', 19.
  • Referāts 'Cenu politika', 20.
  • Referāts 'Cenu politika', 21.
  • Referāts 'Cenu politika', 22.
  • Referāts 'Cenu politika', 23.
  • Referāts 'Cenu politika', 24.
  • Referāts 'Cenu politika', 25.
  • Referāts 'Cenu politika', 26.
  • Referāts 'Cenu politika', 27.
  • Referāts 'Cenu politika', 28.
  • Referāts 'Cenu politika', 29.
  • Referāts 'Cenu politika', 30.
  • Referāts 'Cenu politika', 31.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    2
1.  UZŅĒMUMA CENU POLITIKA    3
1.1.  Cenu politikas galvenie mērķi    3
1.2.  Cenu politika preces dzīves ciklā    5
2.  CENU STRATĒĢIJA    7
2.1.  Cenu stratēģijas etapu izstrāde    7
2.2.  Galvenās stratēģijas cenu veidošanā    10
3.  CENU VEIDOŠANAS METODES    18
3.1.  Patēriņu metodes cenu veidošanā    20
3.2.  Cenu veidošanas tirgus metodes    23
3.3.  Cenu noteikšana apkalpošanas sfērā    30
  NOSLĒGUMS    32
  LIETOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    34
Darba fragmentsAizvērt

Dotā diplomdarba uzdevums ir cenu politikas un cenu veidošanās metožu analīze, kas tiek izmantota Latvijas tirgū. Dotā uzdevuma uzlikšana nosaka darba struktūru. Pirmkārt darbā tiek izskatīti uzņēmuma cenu politikas mērķi un uzdevumi to kopējā saistībā ar uzņēmuma kopējo politiku un preces dzīves cikla cenas politiku.
Tālāk darbā tiek izskatīta cenu stratēģija un visplašāk izplatītā cenu taktika, kas tiek izmantota tirgus apstākļos.
Bez tā, dotajā projektā aizskarts cenu veidošanās jautājums dažādos tirgus veidos, kā arī cenu veidošanās metodes: patērētās un tirgus.

Cena ir viens no svarīgākajiem elementiem marketinga kompleksā. Jebkura saimniekojoša subjekta priekšā būs uzdevums cenas noteikšanā savam produktam. Cena ir informācijas avots un stimuls, lai pielietotu visekonomiskāko metodi resursu lietošanā, ražošanas un ienākumu sadalē. Ar cenas starpniecību tiek veikts sakars starp ražošanu un patērēšanu, piedāvājumu un pieprasījumu. Cenu veidi un dažādība tiek diktēta ar ekonomisko situāciju dažādību.

Kā likums, cenu lēmumu pieņemšana, tiek saistīta ar atbilžu meklēšanu uz sekojošiem jautājumiem:
Kādus patēriņus mēs varam atļauties, lai gūt ienākumus ar tām tirgus cenām, kuras mēs varam panākt?
Kādu vērtību nozīmē šī prece mūsu pircējiem un kā pārliecināt viņus, ka mūsu cena atbilst tai vērtībai?
Kāds pārdošanas apjoms vai tirgus daļa mums var būt visienesīgākā?

Galvenais uzdevums tirgus ekonomikā cenu veidošanas stratēģijā ir maksimālās peļņas gūšana, pārdodot ieplānoto produkciju. Cenu stratēģijai ir jānodrošina Patērētāju vajadzību ilgtermiņa apmierināšanu, lai optimāli saskanētu iekšējās stratēģijas uzņēmuma attīstība un ārējās vides parametriem mārketinga stratēģijas rāmjos. [7,43]

Autora komentārsAtvērt
Atlants