Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Mediju ietekme uz vēlēšanu rezultātu: problēmu atspoguļojums', 1.
  • Konspekts 'Mediju ietekme uz vēlēšanu rezultātu: problēmu atspoguļojums', 2.
  • Konspekts 'Mediju ietekme uz vēlēšanu rezultātu: problēmu atspoguļojums', 3.
  • Konspekts 'Mediju ietekme uz vēlēšanu rezultātu: problēmu atspoguļojums', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Lai gan šī darba galvenais uzdevums ir atspoguļot mediju ietekme uz vēlēšanu rezultātu: problēmu atspoguļojumu, uzmanība šajā darbā tiks veltīta arī kandidātu atspoguļojumam. Graham P. Ramsden rakstā tiek meklēts un atspoguļots līdzsvars starp problēmu un kandidātu atspoguļojumu Amerikas Savienoto Valstu masu medijos vēlēšanu kampaņas laikā. Gandrīz katrs indivīds piekritīs, ka medijiem ir ļoti liela ietekme uz elektorāta domāšanu. Apskatot šo līdzsvaru starp kandidātu un problēmu atspoguļojumu masu medijos, ir iespējams noteikt to, cik šie mediji ir ietekmīgi. Pētījumi liecina, ka masu medijiem ir ļoti liela ietekme uz vēlētāju viedokli par noteiktām problēmām un kandidātiem. Ziņu materiāli, reklāmas un raksti var ietekmēt un pat mainīt uzskatus. Ņemot vērā to, ka masu mediji ir viens no lielākajiem kampaņu informācijas resursiem, sabiedrība iepazīsies un izvērtēs tikai tās problēmas, ko atspoguļo mediji. B. Cohens ir norādījis, ka, iespējams, masu mediji nav tik ietekmīgāki, lai noteiktu to, ko domāt, taču ir pietiekami ietekmīgi, lai noteiktu indivīdiem par ko domāt.
Masu mediji nepalīdz sabiedrībai tikai noteiktu problēmu konstatēšanā. Tiem ir arī nopietna loma politisko jautājumu iepazīstināšanā, kas var tikt pielietoti kā kandidātu vērtēšanas kritēriji. Piemēram, masu mediji var aktualizēt kādu ekonomiskas dabas jautājumu/ problēmu, tālāk seko vēlētāju ieinteresētība šīs problēmas risināšanā. Kandidātu spējas atrisināt problēmu var kalpot par vērtēšanas kritēriju. Ir iespējams secināt, ka gadījumā, ja masu mediji kādai problēmai pievērš pārāk lielu uzmanību, vēlētāji izdara savu lēmumu, balstoties uz nepilnīgiem kritērijiem. Bez politiskās dienaskārtības veidošanas – noteiktu jautājumu iekļaušanas tajā, kas var kalpot par kandidātu kritērijiem, mediji ietekmē arī vēlētāju uztveri par kandidātu sasniegumiem. Larry Brady uzskata, vēlētāji balso, balstoties uz to, kā masu mediji ir atspoguļojuši kandidātus. Piemēram, vēlētāji nevēlēsies izniekot savu balsi par kādu kandidātu, ja masu mediji apšaubīs šī kandidāta iespējas tikt ievēlētam.

Autora komentārsAtvērt
Atlants