Vērtējums:
Publicēts: 10.04.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 1.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 2.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 3.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 4.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 5.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 6.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 7.
  • Eseja 'Konflikts. Dialogs konfliktsituācijā', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Protams, ir neskaitāmas grāmatas un receptes, kā veiksmīgāk nonākt pie konflikta atrisinājuma. Lieliska rokasgrāmata konfliktu risināšanā ir M. Leiblinga „Nokaitināja?”. Autors ir strikti un konkrēti nodalījis visdažādākos cilvēku tipus un ieteikumus, kā ar tiem vislabāk apieties. Piemēram, atgriežoties pie partnertipa „Nihilists”, M.Leiblings uzsver, ka šo cilvēku nedrīkst ignorēt un censties pārspēt, jo tas tikai vairāk saasinās konfliktu. Apzinoties konkrētu iemeslu, kāpēc mūs kāds ir nokaitinājis vai kaitina regulāri, ir iespējams atrast pieeju, kā izvairīties ar liekiem konfliktiem.
Lai cik rokasgrāmatas mēs nebūtu izlasījuši, pilnībā izvairīties no konfliktiem tomēr nav iespējams. Konfliktēt ir cilvēka dabā. Konfliktsituācijas izmet mūs no komforta zonas un liek rīkoties impulsīvi, sajūtu vadīti, esam spiesti pilnveidot savu spēju rast risinājumu nestandarta situācijās un atrast izeju no sarežģījumiem. Manuprāt, konfliktsituācijas, kuras nonāk līdz atrisinājumam, attīsta arī cilvēka empātijas līmeni, jo esam spiesti paskatīties uz notikušo cita acīm, ļoti iespējams, tieši mūsu oponenta acīm. Uzskatu, ka strīdēties ir veselīgi, vien jāatceras psiholoģijas eksperta Dž.Gotmana maģiskās proporcijas sastāvdaļas: 5 pozitīvi pret 1 negatīvu saskarsmes brīdi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants