Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.12.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Asinhronie elektrodzinēji', 1.
  • Referāts 'Asinhronie elektrodzinēji', 2.
  • Referāts 'Asinhronie elektrodzinēji', 3.
  • Referāts 'Asinhronie elektrodzinēji', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Asinhronajam elektromotoram ir divas galvenās daļas- stators un rotors. Par statoru sauc mašīnas nekustīgo daļu. Statora iekšpusē ir izveidotas rievas, kurās ieliek trīsfāzu tinumu, kuru baro ar trīsfāzu strāvu. Mašīnas rotējošo daļu sauc par rotoru, un tā rievās arī ielikts tinums. Statoru un rotoru izgatavo no atsevišķām štancētām elektrotehniskā skārda loksnēm, kuru biezums ir 0,35-0,5 mm. Atsevišķas tērauda loksnes vienu no otras izolē ar lakas kārtiņu. Gaisa spraugu starp rotoru un statoru izveido iespējami mazu. Atkarībā no rotora konstrukcijas izšķir asinhronos elektrodzinējus ar īsslēgtu rotoru un fāzu rotoru. Visizplatītākie ir elektrodzinēji ar īsslēgtu rotoru, jo tiem ir vienkārša uzbūve un tie ir ērti ekspluatācijā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants