-
Pusaudžu - jauniešu īpatnības pārejā uz pieaugušo vecumu
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Ievads | 5 | |
1. | Kas ir pusaudzis? | 6 |
1.1. | Attīstības posmi | 7 |
1.1.1. | 1.posms: atraisīšanās sākums | 8 |
1.1.2. | 2.posms: savas identitātes meklēšana | 9 |
1.1.3. | 3.posms: sevis atrašana un izlīgums ar vecākiem | 10 |
1.2. | Personības- identitātes meklēšana | 10 |
2. | Domāšana | 13 |
3. | Inteliģence | 15 |
4. | Jauniešu- pusaudžu dzīves stils | 16 |
4.1. | Brīvais laiks | 17 |
4.2. | Stils un mode | 19 |
4.3. | Draugi un kompānijas | 19 |
4.3.1. | Draudzība- katrā vecumā citāda | 20 |
4.3.2. | Meiteņu draudzība- un zēnu draudzība | 21 |
4.3.3. | Viena dzimuma draudzības nozīme | 21 |
4.4. | Vardarbība pusaudžu- jauniešu vidū | 21 |
4.5. | Atkarības jauniešu vidū | 22 |
5. | Emocionalitāte | 24 |
5.1. | Hormonu vētras | 24 |
5.2. | Bailes | 24 |
5.3. | Kautrīgums | 25 |
5.4. | Drosmes pārbaude | 26 |
6. | Jaunietis un vecāki | 27 |
6.1. | Vecāki ir paraugs | 28 |
6.2. | Vecāki iemāca vērtēt | 28 |
6.3. | Vecāki veicina bērna attīstību | 28 |
6.4. | Vecāku neīstums attiecībās ar pusaudžiem- jauniešiem | 28 |
7. | Skola | 30 |
7.1. | Nesekmība skolā | 30 |
8. | Pētījums | 32 |
10.Secinājumi
Pusaudži- jaunieši ir cilvēki, kuri cīnās par saviem uzskatiem, personību, identitāti un individualitāti.
Viņi apzinās, ka vairs nav bērni, kas dzīvo pilnīgā vecāku pavadībā un viņiem vairs nav tik svarīgi, ko par viņiem domā vecāki kā agrāk, viņiem ir svarīgi, ko par viņiem domā sabiedrība. Viņi meklē paši sevi un tai pašā laikā grib mainīt priekšstatu par sevi, ko varētu uzskatīt par iemeslu uzkrītošajam ģērbšanās stilam un uzvedībai.
Viņi atrodas posmā, kurā no jaukiem bērniem viņi pamazām pārtop par pieaugušajiem, kuriem ir savi uzskati un sava personība, un viņi cenšas parādīt to, ka viņi arī ir daļa no sabiedrības. Tomēr šis ceļš ir grūts, jo jāsaskaras ar daudzām problēmām, ko rada apjukums sākotnēji fiziskās, vēlāk garīgās attīstības laikā.
Pusaudžu- jauniešu attīstību ietekmē sākotnēji ģimene un vide, kurā viņi aug, vēlāk apkārtējā sabiedrība un iestādes, ko viņi apmeklē, proti, kompānijas, draugi, skola utml.
Pieaugušajiem pusaudžus- jauniešus nevajadzētu uztvert kā neizglītotus bērnus, kuri vēl neko nezin, bet izturēties pret viņiem kā pret jaunu sabiedrības daļu, kuriem arī ir savi uzskati un idejas, kā arī palīdzēt iejusties sabiedrībā un būt saprotošiem.…
Zinātniski pētnieciskais darbs par pusaudžu- jauniešu īpatnībām pārejā uz pieaugušo vecumu. Darbā analizēts pusaudžu- jauniešu vispārīgais raksturojums, attīstības posmi (izklāsts par to, ar ko atšķiras bērns, pusaudzis, jaunietis, to apziņas, domāšanas, dzīves uztveres spējas, kā arī attīstības ietekmējošie faktori) dzīves stils, pusaudžu- jauniešu emocionalitāte, attiecības ar vecākiem. Darba mērķis: Noskaidrot, kas ir pusaudzis- jaunietis un uzzināt, kas ietekmē pusaudžu- jauniešu pāreju uz pieaugušo vecumu. Darbs tika rakstīts 2011. gadā, psiholoģijā Tika novērtēts ar 9 ballēm 10 ballu skalā