Vērtējums:
Publicēts: 23.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Eseja 'Personības attīstības īpatnības dažādos vecumposmos', 1.
  • Eseja 'Personības attīstības īpatnības dažādos vecumposmos', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Katram vecumposmam ir savas īpatnības, katram cilvēkam ir savas individuālās īpatnības, ko nosaka iedzimtība, sociālie apstākļi un iepriekšējā audzināšana (pieredze).
Vecumposmi iedalās:
No 7-11 gadiem – jaunākais skolas vecums;
No 11-15 gadiem – vidējais skolas vecums;
No 15-18 gadiem – vecākais skolas vecums.
Vecuma periodam raksturīgākās anatomiski fizioloģiskās un psiholoģiskās īpatnības tad arī vecumposma īpatnības. (1; 26.)



JAUNĀKAIS SKOLAS VECUMS.

Sākumskolas bērnu psihiskās attīstības robežas nosaka bērna individuālās attīstības līmenis un īpatnības. Iestājoties skolā, bērni un skolotāji var sastapties ar vairākām problēmām: bērniem ir atšķirīgas gatavības pakāpes skolai, nesagatavotība jaunajai psiholoģiskajai lomai, atšķirīga motivācija iet skolā, dažāds prasmju un iemaņu, kā arī dotību līmenis. Vieniem mācīties ir viegli, citiem – grūti, vieniem ir garlaicīgi, citiem- interesanti. Sākumskolā bērnam veidojas pašnovērtējums.(2.;101.)
Pēc E.Eriksona teorijas, šī ir ceturtā attīstības stadija – tai raksturīga aktīva pasaules izzināšana- zināšanu un prasmju apguve. Bērns mācās izgatavot lietas. Reizē tā ir arī bērna pašapliecināšanās. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants