• Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences tirgū

     

    Konspekts4 Ekonomika

Vērtējums:
Publicēts: 24.08.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 1.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 2.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 3.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 4.
  • Konspekts 'Konkurence un tirgus struktūra. Firmas rīcība pilnīgas un nepilnīgas konkurences', 5.
Darba fragmentsAizvērt

Konkurence ir cīņa starp konkurentiem par visizdevīgākajiem preču pārdošanas un pirkšanas nosacījumiem. Tā ir divu vai vairāku personu (organizāciju) mēģinājumi iegūt vienas un tās pašas preces, pakalpojumus vai ražošanas un finanšu resursus. Tātad, patērētāji konkurē ar citiem patērētājiem, bet ražotāji konkurē ar citiem ražotājiem. Konkurence ir galvenais stimuls attīstīt ražošanu un efektīvi saimniekot. Konkurences spēks saistās ar ekonomisko piespiešanu, kas liek iesaistīties cīņā par visaugstāko efektivitāti.
Konkurences veidi: pilnīgā konkurence, monopolistiskā konkurence un nepilnīgā konkurence (nepilnīgajā konkurencē ietilpst monopols, monopsons, oligopols un oligopsons). …

Autora komentārsAtvērt
Atlants