Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 1 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 1.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 2.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 3.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 4.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 5.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 6.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 7.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 8.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 9.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 10.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 11.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 12.
  • Konspekts 'Vecumposmu raksturojums līdz jauniešu vecumam (ieskaitot)', 13.
Darba fragmentsAizvērt

Pusaudžu vecumposms (14-16g.)
Jauniešu vecumposms (15-18g.);
Fiziskā attīstība:
Nav minēts.
Kognitīvā attīstība (izziņa, uztvere un atmiņa):
Nav informācijas.
Domāšana:
Kļūst intelektuālāka, abstraktāka un patstāvīgāka.
Tendence pārspīlēt savas zināšanas, savu iespēju līmeni.
Apguvis spējas veikt loģiskās operācijas – analizēt, sintezēt, abstrahēt, vispārināt un klasificēt.
Prot izvirzīt hipotēzes, improvizēt, atrast nestandarta risinājumus, ietvert savu problēmu vispārīgu problēmu kontekstā.
Personība, „Es”tēls:
Personība vairāk individualizējas, samazinās negatīvisms, palielinās paškontrole.
Būtiskākais – patības jeb identitātes meklēšana vai atrašana, svarīga profesijas izvēle.
 Eriksons - pieaug vēlme sevi uztvert kā vienotu veselumu – saskanētu iekšējās vajadzības ar ārējo uzvedību, personības difūzija – nenoteiktības, kas es esmu; negatīvā identitāte – vecāki uzspiež saviem bērniem viņu nerealizētās vēlmes;.
Spēcīga ietekme gan no sabiedrības, gan vecāku puses. Sekas – agresīva rīcība, depresīvs garastāvoklis, frustrācija, neadekvāts Ego, kategorisms, nihilisms, vilšanās, apātija.
Identitātes formēšanās. Identitāte, viņaprāt, ir sajūta, kas ietver to, ka es esmu kaut kas īpašs, patiess, pilnvērtīgs, saistīts ar apkārtējo pasauli un citiem cilvēkiem.
Kritiski izturas pret to, kāds biju pagātnē un censties mainīties nākotnē.
Dzimuma identitātes izvēle.
Formējas rakstura akcentuācijas.
Vajadzība apliecināt sevi, savu individualitāti ar oriģinalitāti domāšanā un darbībā.
Vērtējot situāciju, orientējas uz tagadnes situāciju.
Vēlas attīstīt un realizēt savas radošās potences.
„Zīmēšanās” – oriģinalitāte kļūst par līdzekli, lai pašapliecinātos un demonstrētu savu negatīvismu, cinismu, augstprātību un patmīlību.
Emocionāli sensitīvākais periods – 15g., vēlāk jau līdzsvarotāks, mērķtiecīgāks, bet, ja 15g. sociālais fons ir bijis nelabvēlīgs, tad problēmas tāpat turpinās.
A.Ļičko (psihiatrs) – no 14-18g.kritiskākais periods psihopātijām, novirzēm no normas uzvedībā.
Attīstās patriotisma, solidaritātes jūtas, sāk interesēties par filozofijas, politikas un ekonomikas jautājumiem.
16-17g.ļoti spēcīgs seksuālais uzbudinājums (zēniem).

Autora komentārsAtvērt
Atlants