Vērtējums:
Publicēts: 12.02.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 1.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 2.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 3.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 4.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 5.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 6.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 7.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 8.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 9.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 10.
  • Eseja 'Atkarība no iepirkšanās', 11.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Atkarības veidošanās iemesli    4
3.  Iepirkšanās kā atkarība    6
4.  Faktori, kas veicina iepirkšanās atkarību    8
5.  Atkarības mazināšanas paņēmieni    10
6.  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

Atkarības mazināšanas paņēmieni
Tā kā slimību sekmē uzkrītošas, košas reklāmas, kas iedarbojas uz zemapziņu, globalizācijas pretinieki mudina tirgotājus samazināt reklāmas.
Reklāmas radītajai ilūzijai tomēr nevajadzētu kļūt par pirkuma motivācijas pamatu. Sava pašvērtējuma un garastāvokļa uzlabošana vai cita šķietama priekšrocība, ko pārdevējs piedāvā iegūt kopā ar preces nopirkšanu, efektu var dot, bet visticamāk uz īsu laiku. Šādā situācijā būtu ieteicams domāt kritiski - kāpēc man to vajag, kā es to izmantošu, vai es tiešām to vilkšu, vai man nav svarīgāku vajadzību? Vai varat iedomāties lietas, kuras ir nopirktas, bet kuras nav izmantotas kopš nopirkšanas brīža? Ja tā - nākamajā reizē pirms kādas mantas iegādāšanās der padomāt - kas ir patiesā iegādes motivācija, kur un kā es šo lietu izmantošu? Un pat ja prece ir ar atlaidi - vai man ir vajadzība pēc šīs preces? Ja nopirkšu produktu, kuru reklamē laimīga ģimene - vai tas patiešām vairos saskaņu manā ģimenē? Ja nopirkšu slavenas aktrises piedāvātu kleitu, vai arī es kļūšu tik pat apburoša un slavena? Pati prece var uzlabot, piemēram, komfortu, bet nevar mainīt cilvēka būtību vai viņa dzīvi, to var tikai pats cilvēks. Vēl viens būtisks faktors - iepirkšanās kā atkarība, liels pieradums. Nav slikti, ja ir kāds hobijs vai intereses, taču tiklīdz aizraušanās sāk radīt diskomfortu pašam cilvēkam vai citiem, izraisa neracionālu rīcību un kļūst grūti no tās atteikties, var sākt domāt par noslieci uz atkarību.
Par problēmas aktualitāti liecina arī nesen ASV uzņēmtā filma ‘’Šopoholiķes grēksūdze’’, kur galvenā varonei bija problēma - viņa ir šopaholiķe. Esošais darbs nenodrošina viņu finansiāli, jo hroniskā iepirkšanās kaite aprij visus viņas ienākumus. Lai atbrīvotos no parādu nastas, Rebeka atrod darbu lepnā žurnālā un viņas rakstītās slejas ar ieteikumiem par iepirkšanos kļūst populāras, padarot viņu par slavenību. Neveiksmīga cenšanās atbrīvoties no iepirkšanās netikuma, romantiskas attiecības un pagātnes rēgi, kuri draud to visu izbojāt, netraucē Rebekai apzināties, ka iepirkšanās tomēr ir viena velnišķīgi aizraujoša lieta. Šis stāsts pilnībā attēlo, cik iepirkšanās atkarība var būt bīstama.
Cilvēkam, kas jau kļūst atkarīgs no iepirkšanās, ir jāiz¬vērtē, ko ar iepirkšanos savā dzīvē aiz¬vietot — kādēļ brīvajā laikā viņš atrodas veikalā, nevis mājās, jo atkarības me¬hānisms ir kaut kā deficīts.

Autora komentārsAtvērt
Atlants