Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 11.05.2016.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Eseja 'Publiskā komunikācija', 1.
  • Eseja 'Publiskā komunikācija', 2.
  • Eseja 'Publiskā komunikācija', 3.
  • Eseja 'Publiskā komunikācija', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Bieži cilvēkus, kas gatavo publisko runu un tad to stāsta auditorijas priekšā, sauc par oratoriem. Dažiem būt par labu oratoru jau ir iedzimts talants, citi ieguvuši speciālas oratora prasmes, šiem cilvēkiem bieži vien piemīt harizma un pārliecība par sevi, kas arī uzrunā auditoriju, viņiem ir patīkami klausīties oratorā. Tiek uzskatīts, ka panākumi ir atkarīgi 60 % gadījumu no izskata, 30 % no runas veida un tikai 10 % no runas satura.
Svarīgi runu iesākt ar interesantu ievadu, kas uzreiz liktu auditorijai ieklausīties, pievērst uzmanību. Tas varētu būt kāds spilgts piemērs, joks vai interesants atgadījums, protams, saistībā ar tematu. Arī kontaktam ar auditoriju ir ļoti liela nozīme, svarīgi, lai tiktu izveidots acu kontakts ar auditoriju, ja tas ir iespējams iesaistīt arī auditoriju publiskajā komunikācijā, ar jautājumiem vai diskusijām.
Varam secināt, ka, lai publiskā komunikācija būtu veiksmīga un tā izdotos, ir jāaplūko vairāki aspekti un viss ir jāpārdomā līdz pēdējam sīkumam. Sākot ar pašu runu, auditorijas izpēti, beidzot ar savu vizuālo tēlu.

Atlants