Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.04.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 18 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 1.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 2.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 3.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 4.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 5.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 6.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 7.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 8.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 9.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 10.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 11.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 12.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 13.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 14.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 15.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 16.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 17.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 18.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 19.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 20.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 21.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 22.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 23.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 24.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 25.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 26.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 27.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 28.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 29.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 30.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 31.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 32.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 33.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 34.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 35.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 36.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 37.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 38.
  • Referāts 'Pievienotās vērtības nodoklis un tā maksātāji', 39.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Pievienotās vērtības nodoklis    4
1.1.  Pievienotās vērtības nodokļa būtība    4
1.2.  Ar PVN apliekamie objekti un pievienotās vērtības nodokļa piemērošana    7
1.3.  Ar nodokli apliekamās personas un darījumi    10
1.4.  Pievienotās vērtības nodokļa likmes un atbrīvojumi no nodokļa    13
2.  Pievienotās vērtības nodokļa maksāšanas statistika Latvijā un likmju salīdzinājums starp ES dalībvalstīm    16
2.1.  PVN maksātāju statistika no 2010. gada līdz 2013. gadam    16
2.2.  PVN likmju salīdzinošā analīze ES dalībvalstīs    19
3.  PVN iekasēšanas uzlabošana    25
3.1.  Pievienotās vērtības nodokļa administrēšana    25
  Secinājumi un priekšlikumi    31
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    33
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Pirmkārt, pievienotās vērtības nodoklis ir ļoti būtisks valsts nodokļu ieņēmumu avots; visi pārējie nodokļi ir mazāk nozīmīgi.
2. Par PVN aplikšanas objektu kalpo ienākuma summa no preču, produkcijas realizācijas un pakalpojumu sniegšanas. Šī nodokļa summa vienmēr iekļaujas preces, produkcijas un pakalpojuma pārdošanas cenā, tas ir daudz posmu nodoklis.
3. PVN standartlikme Latvijā un arī citās ES dalībvalstīs ir svārstīga. Šobrīd 2013. gadā Latvijā tā ir 21 %.
4. ES dalībvalstis var piemērot vienu vai divas samazinātas likmes, kas nevar būt mazākas par 5 %.
5. Pievienotās vērtības nodokļa priekšrocība ir tā, ka šis nodoklis ir viegli iekasējams un administrējams, kā arī pieņemts uzskatīt, ka šis nodoklis mazāk bremzē uzņēmējdarbības attīstību.
6. PVN trūkums ir, kas tas ir sociāli netaisnīgs nodoklis, jo nodokļu slogs trūcīgiem iedzīvotājiem ir lielāks kā turīgiem iedzīvotājiem.
7. Eksports ir aplikts ar PVN, bet imports ne.
8. PVN likme Latvijā salīdzinājumā ar pārējām ES valstīm ir ne pārāk zema, ne pārāk augsta. Tā varētu būt drīzāk ceļama, un nav nopietnu iemestu tās samazināšanai. PVN samazināšana traucētu Latvijas nodokļu sistēmas galvenajām problēmās – pārāk augstam darbaspēka nodokļu sloga – risināšanai.
9. Izvairīšanās no nodokļu nomaksas apgrūtina nodokļu administrēšanu, kā arī tiek apdraudēti valsts ieņēmumi.

Autora komentārsAtvērt
Atlants