Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 01.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'A.Felš-Milberga "Domraksts sākumskolā"', 1.
  • Konspekts 'A.Felš-Milberga "Domraksts sākumskolā"', 2.
  • Konspekts 'A.Felš-Milberga "Domraksts sākumskolā"', 3.
Darba fragmentsAizvērt

1.Kā veidot pozitīvu attieksmi pret domrakstu rakstīšanu?
Autore atklāj, ka sākumskolā skolēni vislabprātāk raksta stāstus un pasakas, jo pasakas ir pirmā lasāmviela ar kurām pirmsskolas periodā bērns ir sastapies un iepazinies vislabāk. Tā aizrauj ar savu fantāziju un neparastiem tēliem, ar interesantu valodu un labā uzvaru pār ļauno. Arī sākumskolas skolēniem patīk fantazēt un sacerēt brīnumainus stāstus, tāpēc, lai neapslāpētu viņos vēlmi darboties rakstīšanā, ieteicams sākotnēji dot iespēju rakstīt dažādas pasakas, neticamus stāstus, teikas un tikai pēc tam, ko sarežģītāku. 3. un 4.klasē viņiem patīk sacerēt arī dzejoļus.
Sarežģītākus domrakstus - tādus, kuros jāizskaidro kāda tēla rīcība, jāizsaka savs viedoklis par kādu no daiļdarba varoņiem – skolēniem patīk rakstīt tad,
ja daiļdarba varoņu vecums atbilst rakstītāja vecumam;
ja lasot šo stāstu skolēns ir varējis saskatīt varoņa līdzību ar sevi;
ja problēma, kura ietverta stāstā, tieši vai netieši skar arī skolnieku;
ja skolnieks spēj iedziļināties un izpētīt tēla rakstura īpašības.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants