Vērtējums:
Publicēts: 14.10.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 1.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 2.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 3.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 4.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 5.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 6.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 7.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 8.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 9.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 10.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 11.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 12.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 13.
  • Referāts 'Derīgums, kopējais derīgums un robežderīgums', 14.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
  Patērētāju rīcība tirgū    4
  Preces derīgums    4
  Optimālā patēriņa plāns    6
  Analītiskā daļa    9
  Secinājumi    13
  Izmantotā literatūra    14
Darba fragmentsAizvērt



Šī studiju darba mērķi ir noskaidrot:
patērētāja ienākumu avotus;
patērētāja izdevumus;
patērētāja izvēli tirgū (atbilstoši cenām);
pieprasījuma un cenas sakarības.
Studiju darbā centīšos rast atbildes uz šiem jautājumiem, kā arī tās pamatot ar pašas piemēriem.
Darbā apskatīšu un salīdzināšu vairāku autoru – U. Goda, V. Nešpora, R. Škapara u.c. darbusPatērētāju rīcība tirgū

Patērētājs ir mājsaimniecības, kas pērk tirgū preces un pakalpojumus savam patēriņam.[1;102]
Patērētājs ir visas ekonomikas centrā. Viņa vēlmes un iespējas nosaka ekonomisko procesu virzību.
Patērētāja darbības raksturīgākā iezīme ir ar ierobežotiem resursiem maksimāli apmierināt savas vajadzības.
Vajadzības ir cilvēka neapmierinātības stāvoklis, kuru cilvēks mēģina izmainīt, vai arī apmierinātības stāvoklis, kuru cilvēks mēģina saglabāt.[3;28]
Cilvēkam ir dažādas vajadzības:
1) primārās – pārtika, apģērbs,
2) sekundārās – izklaide.
Nepieciešamība apmierināt vajadzības ir cilvēku darbības stimulējošs motīvs.[3;28]
Tādējādi vajadzību apmierināšanas nepieciešamība nosaka cilvēka tirgus uzvedību.[2;65]
Lai iegūtu līdzekļus preču iegādei, patērētājs pārdod ražošanas faktorus, piemēram, darbu.[4;107]…

Autora komentārsAtvērt
Atlants