Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.01.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 1.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 2.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 3.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 4.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 5.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 6.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 7.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 8.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 9.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 10.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 11.
  • Referāts 'Eiropas kvalitātes balva', 12.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  EIROPAS KVALITĀTES BALVAS VĒSTURE    4
1.1.  Pasaules un Eiropas kvalitātes balvu vēsture    4
1.2.  Latvijas Kvalitātes balva    5
2.  EIROPAS KVALITĀTES BALVAS KRITĒRIJI    6
2.1.  Eiropas fonds kvalitātes vadībai un Eiropas Izcilības modelis    6
2.2.  Eiropas izcilības modeļa struktūra    7
2.3.  Eiropas izcilības modeļa kritēriju raksturojums    8
2.4.  RADAR loģika    9
  SECINĀJUMI    11
  IZMANTOTĀS LITERATŪRAS SARAKSTS    12
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
1. Eiropas kvalitātes balva tika nodibināta 1991. gada oktobrī Eiropas Kvalitātes vadīšanas fonda (EFQM) gadskārtējā forumā Parīzē;
2. Pirmo reizi Eiropas kvalitātes balvu pasniedza Spānijas karalis Huans Karloss uzņēmumam „Xerox” 1992. gada oktobrī EFQM forumā Madridē;
3. Eiropas fonda kvalitātes vadībai mērķis ir apkopot pozitīvo pieredzi un radīt Eiropas modeli kvalitātes pilnveidošanai, lai palielinātu Eiropas uzņēmumu konkurētspēju;
4. Eiropas fonds kvalitātes vadībai izveidoja Izcilības modeli kā pamatu, lai organizācijas varētu veikt pašnovērtējumu, kā arī, lai izvērtētu pretendentus uz Eiropas Kvalitātes balvu;
5. Modelis balstās uz deviņiem kritērijiem (četri no tiem attiecas uz rezultātiem, kuri ir sasniegti vai kurus plānots sasniegt, savukārt, pieci – uz sistemātiskām rīcībām, ko organizācija ir ieviesusi nolūkā sasniegt plānotos rezultātus).
6. Eiropas Izcilības modeļa pamatā ir loģika, kas pazīstama ar nosaukumu RADAR un sastāv no pieciem elementiem - rezultāti, pieeja, ieviešana, novērtēšana un pārskatīšana;
7. Vissvarīgākie izcilības modeļa struktūras elementi ir ar klientiem saistītie rezultāti – 20%, galvenie darbības rezultāti – 15%, procesi – 14%. Pārējie elementi svārstās no 6 – 10 %, taču arī tie ir svarīgi kopējā kontekstā;
8. Ar RADAR vērtēšanas matricas palīdzību tiek izmantota vērtējumu apkopojuma forma, katra kritērija procentuālo vērtējumu pārvēršot punktu izteiksmē. Kopējais iegūto punktu skaits var svārstīties robežās no 0 līdz 1000.


Autora komentārsAtvērt
Atlants