Vērtējums:
Publicēts: 27.03.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 17 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2016. - 2020. g.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 1.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 2.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 3.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 4.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 5.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 6.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 7.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 8.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 9.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 10.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 11.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 12.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 13.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 14.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 15.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 16.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 17.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 18.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 19.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 20.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 21.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 22.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 23.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 24.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 25.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 26.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 27.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 28.
  • Referāts 'Muitas maksājumu administrēšana Latvijas muitā', 29.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.  Nodokļu klasifikācija Eiropas Savienībā    4
1.1.  Tiešie nodokļi    5
1.2.  Netiešie nodokļi    6
2.  Muitas maksājumi    8
2.1.  Muitas nodoklis    8
2.2.  Akcīzes nodoklis    10
2.3.  Pievienotās vērtības nodoklis    11
3.  Muitas maksājumu administrēšanas pamatprincipi    11
3.1.  Preču izcelsme    12
3.2.  Muitas vērtības noteikšana    14
3.3.  Preču klasifikācija    15
4.  Muitas nodokļu administrēšana Latvijai iestājoties Eiropas Savienībā    16
5.  Nodokļu administrēšanas analīze Latvijā    17
  SECINĀJUMS    24
  BIBLIOGRĀFIJAS SARAKSTS    26
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Pamatojoties uz darbā veikto pētījumu esmu nonācis pie secinājuma:
1. Kā pārvaldes forma, nodokļu administrēšana ir darbību komplekss, kuras veido darbības, veiktās administrēšanas procesā, pildot šādas funkcijas: plānošanu, organizēšanu, motivēšanu un kontroli. Plānošanas funkcija nozīmē nodokļu ieņēmumu plānu sagatavošanu un ar administrēšanu saistītu darbību plānošanu. Organizēšanas funkcija izpaužas nodokļu administrācijas organizatoriskās struktūras pareizā izveidē.
2. Nodokļu administrēšanas rādītāji liecina par nemitīgi pieaugušo faktiski veikto kontroles darbību skaitu, nodokļu uzrēķiniem, no kuriem tiek iekasēts ļoti mazs procents, jo uzrēķinu veicējs nav atbildīgs par iekasēšanu. Administrēšana būtiski ietekmē maksātnespējīgo uzņēmumu skaita pieaugumu, kā rezultātā palielinās darbs saistītais ar nodokļu parādu piedziņu. Skaidrs, ka ar arvien nelabvēlīgākiem procesiem ekonomikā arvien biežāk uzņēmumi nespēj pildīt savas saistības ar budžetu, kredītiestādēm, darbiniekiem. Tas liecina par nesaskaņotu darbību starp VID nodaļām, nepārdomātu pienākumu sadali, neefektīvu iekšējo kontroli, kvalificētu auditoru trūkumu.
3. Nodokļu administrētājiem jādarbojas nepārtraukti mainīgos apstākļos, tāpēc administrēšanai ir jābūt ļoti elastīgai, jāprot pieņem operatīvus lēmumus, kas atbilst konkrētiem ekonomiskiem apstākļiem.
4. Lai valsts budžeta nodokļu ienākumu prognoze būtu precīzāka, Finanšu ministrijai kopā ar VID, analizējot budžeta izpildes datus, un, ņemot vērā nodokļu likumdošanas izmaiņas, rūpīgi jāizstrādā nodokļu plānošanas metodiku katram nodoklim.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants