Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.08.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Frīdriha Nīčes darbs "Traģēdijas dzimšana no mūzikas gara"', 1.
  • Konspekts 'Frīdriha Nīčes darbs "Traģēdijas dzimšana no mūzikas gara"', 2.
  • Konspekts 'Frīdriha Nīčes darbs "Traģēdijas dzimšana no mūzikas gara"', 3.
Darba fragmentsAizvērt

3. Ko Nīče saprot ar terminu “operas kultūra”, kā viņš to vērtē? Kāda ir Nīčes attieksme pret Vāgneru “Traģēdijgrāmatas” sarakstīšanas laikā?
“Traģēdijgrāmatas” sarakstīšanas laikā Nīče ir ļoti aizrāvies ar Vāgnera idejām un personību. Līdz ar to arī operas māksla viņam šķiet izcila mākslas forma, kurā savienojas viss labākais no apolloniskā un dionīsikā. Tā ir realitāte, kuru uz mirkli iztēloties par īstu, tajā ietilpst maģiskais punkts, kurā apolloniskais atkal tiek pārrauts ar dionīsisko. Kulminācija tiek sasniegta, kad Dionīss runā Apollona valodā un otrādi. Kopumā, virknējot vienu aiz otras šīs atziņas, rodas priekšstats, ka operas māksla ir gandrīz vai augstākā no visām.

Autora komentārsAtvērt
Atlants