Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Mārketings', 1.
  • Referāts 'Mārketings', 2.
  • Referāts 'Mārketings', 3.
  • Referāts 'Mārketings', 4.
  • Referāts 'Mārketings', 5.
  • Referāts 'Mārketings', 6.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads   
2.  Mārketinga būtība.   
3.  Nedaudz no vēstures   
4.  VAC ‘’Rīgas Jūrmala’’ un viesnīcas ‘’Majori’’ darbība   
5.  Konkurenti   
6.  Cenu politika   
7.  Priekšlikumi   
8.  Izmantojamā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

Nedaudz no vēstures:

Jūrmalas centrālā daļa, 24 km no Rīgas. Senā Vildenes ciema teritorija, kuru kā
majorātu nopircis fon Firkss (17.gs.), un līdz Pirmajam pasaules karam zeme bija fon Firksu īpašums. Attīstoties interesei par Jūrmalu kā atpūtas vietu, Firksu majorāta zemes samērā agri tika sadalītas apbūves gabalos vasarnīcu celtniecībai. Apbūve ietiecas kāpās līdz pat jūras krastam.
Kopš dzelzceļa atklāšanas 1877.gadā Majori veidojušies kā viens no dzīvākajiem centriem ar tirdzniecības un izpriecu vietām. Majoru un (tagad arī Jūrmalas) galvenajā ielā - Jomas ielā - atradās Horna koncertdārzs (pašlaik šajā vietā atrodas piemineklis Rainim un Aspazijai).
Majoru apbūve starp Jūras un Jomas ielām dod spilgtu priekšstatu par Jūrmalas arhitektūras stilistiku kopumā, kaut arī daudz interesantu un raksturīgu celtņu ir arī citās ielās ( Lienes, Pilsoņu, Viktorijas, Konkordijas u.c.).
Šajā darbā tiks apskatīti divi uzņēmumi :viesnīca :
VAC ‘’Rīgas Jūrmala’’ Uzņēmums atrodas labā ģeogrāfiskajā vietā, kāpās, jūras krastā. No ārpuses viesnīca atgādina lielu kuģi. Viesnīcai tiešai konkurents ir viesnīca ‘’Majori’’, tā atrodas labākā finansiālajā stāvoklī, tā ir izremontēta un atjaunota, bet “Majori’’ atrodas tieši blakus dzelzceļa stacijai un tādēļ viesi dod priekšroku ‘’Rīgas Jūrmalai,’’ šo viesnīcu ir iecienījuši vecāka gada gājuma cilvēki, jo šeit ir ārstnieciska iestāde. Šajā viesnīcā mārketinga pētījumi netiek veikti(mani novērojumi).Mārketinga daļas vadītāja M. Levina paskaidroja, ka nekādi mārketinga pētījumi nav vajadzīgi, jo uz viesnīcu brauc tie viesi, kuri to ir apmeklējuši gadu gadiem. Tātad par jauniem klientiem nav pat domāts, viesnīca ir cietusi lielus zaudējumus, kad Krievijā bija lielā krīze. Reklāma par iespējamiem pakalpojumiem un viesnīcas darbību esot veikta rudenī un tagad pavasarī nekas neesot vajadzīgs, ja klientus labi apkalpos, tad tiem būs patīkami atgriezties viesnīcā. Tajā pašā laikā laikrakstā ‘’TIRGUS DIENA’’ ir liels raksts par lielo pieprasījumu pēc labām viesnīcām un dzīvojamām mājām. Sezona sāka tikai maijā, bet jau tagad redzams, ka sameklēt sev piemērotu atpūtas vietu ir grūti. Lūdzu, lai parāda, kā ir sastādīts viesnīcas noslogojums, uz to tika atbildēts, ka nepiederošiem nevarot atklāt tik svarīgas funkcijas. Jautājumi tika ignorēti.

Autora komentārsAtvērt
Atlants