Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 10.11.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 1.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 2.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 3.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 4.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 5.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 6.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 7.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 8.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 9.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 10.
  • Referāts 'Dzimte un seksualitāte feministiskajā garīgumā ', 11.
Darba fragmentsAizvērt

Diemžēl pat starp tiem, kas kaut ko ir dzirdējuši par feminismu, valda uzskats, ka feminisms ir tīri sieviešu kustība un (pēc noklusējuma) ir vērsta pret vīriešiem. Šāds uzskats liekas pilnīgi absurds, pat tikai virspusēji iepazīstoties ar feminisma vēsturi. Paralēli vēsturiskam argumentam, ka feminisms nebūt nav tikai sieviešu pasaules uzskatu kopums, būtu minams arī tīri loģiskais apstāklis. Uzskatot, ka mēs joprojām dzīvojam stipri patriarhālā pasaulē (pat neiedziļinoties atšķirībās, kas pastāv starp tādām kultūrām), vīrieši vēl arvien ir privileģētāka „kasta” (pie tam, neaizmirstot atšķirīgus sociālos kontekstus – t.i. baltais vīrietis ASV priekšpilsētā ir „augstākas” klases nekā melnais vīrietis geto rajonā). Tomēr, kā to jau atzīmēja Bakuņins, vara kropļo un maitā kungu tik pat stipri (lai arī stipri atšķirīgā veidā) kā vergu, valdītājs cieš no varas ne mazāk, lai arī citā veidā, kā pakļautais. Tādējādi vīrieši ir tādi paši patriarhālās sistēmas radīto un uzspiesto dzimumlomu stereotipu, normu un standartu upuri, kā sievietes.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants