Vērtējums:
Publicēts: 20.07.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 16 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 1.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 2.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 3.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 4.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 5.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 6.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 7.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 8.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 9.
  • Referāts 'Akadēmiskos sasniegumus ietekmējošie faktori', 10.
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Šajā darbā tika meklēt saistība starp studentu orientāciju uz nākotni, pašefektivitāti un kā šie mainīgie lielumi saistās ar akadēmiskajiem sasniegumiem. Pašefektivitāte tika apskatīta kā mainīgais, kas parāda studenta pārliecības par savu spēju mācīties un veiksmīgi piedalīties mācību procesā. Savukārt orientācija uz nākotni vairāk atspoguļo indivīda personīgo mērķu izvirzīšanu, izglītības un karjeras plānošanu un nākotnes iespēju pētīšanu, parādot to, cik lielā mērā students ir iesaistījies savā nākotnes izglītības un karjeras procesā, lēmumu pieņemšanā un kā tas atspoguļojas tagadnes rīcībā. Lai objektīvāk redzētu, kā šie psiholoģiskie lielumi saistās ar akadēmiskajiem sasniegumi, studentiem bija jāuzrāda sava semestra vidējā aritmētiskā atzīme.
Apkopojot citu autoru pētījumus, veidojot teorētiskās daļas atziņas, varēja secināt, ka pašefektivitāte un orientācija uz nākotni ir saistītas viena ar otru (Kerpelman, Eryigit, & Stephens, 2008) un akadēmiskajiem sasniegumiem (Adelabu, 2008; Barber, Munz, Bagsby, & Grawitch, 2009), novērtējot dažādus mācīšanās procesa aspektus. Tomēr iepriekš veiktie pētījumi bija pretrunīgi, daži apgalvoja, ka šie mainīgie lielumi nav saistīti ar studentu atzīmē, vai arī ir saistīti ļoti šaurā aspektā (Lodewky & Winne, 2005; Worrel & Mello, 2007). Ņemot vērā iepriekšējās atziņas, tika veikts pētījums, kas atspoguļotu konkrētāku saistību starp šiem mainīgajiem, un meklētu mainīgos, kas prognozē akadēmiskos sasniegumus.

Autora komentārsAtvērt
Atlants