Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.03.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 1.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 2.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 3.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 4.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 5.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 6.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 7.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 8.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 9.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 10.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 11.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 12.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 13.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 14.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 15.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 16.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 17.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 18.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 19.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 20.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 21.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 22.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 23.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 24.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 25.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 26.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 27.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 28.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 29.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 30.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 31.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 32.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 33.
  • Referāts 'Iekļaujošā izglītība vispārizglītojošā pamatskolā', 34.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Iekļaujošā izglītība, tās darbības principi    4
1.1.  Iekļaujošās izglītības būtība    4
1.2  Skolotājs - iekļaujošās izglītības pedagogs    6
2.  Sākumskolas skolēnu garīgās un fiziskās attīstības raksturojums    8
2.1.  Vieglo garīgās un fiziskās attīstības traucējumu apraksts    8
2.2.  Daugavpils pilsētas domes Vispārējās un profesionālās izglītības pārvaldes vadītājas Marinas Isupovas pētījums par Daugavpils skolām pēc Iekļaujošās izglītības centra izveides    10
3.  Vizuālā māksla skolēniem ar viegliem garīgās un fiziskās attīstības traucējumiem    12
3.1.  Atbalsta pasākumu pozitīvie un negatīvie aspekti    12
3.2.  Vizuālās mākslas nozīme skolēnu ar viegliem garīgās un fiziskās attīstības traucējumu uzlabošanā    13
  Secinājumi    15
  Izmantotie informācijas avoti    16
  Pielikumi    19
Darba fragmentsAizvērt

3.2.Vizuālās mākslas nozīme skolēnu ar viegliem garīgās un fiziskās attīstības traucējumu uzlabošanā
Vizuālā māksla bērna attīstībā ir svarīgs aspekts, tā nodrošina iztēles un fantāzijas pilnveidi, caur spēli un rotaļu iemāca izprast perspektīvu, materiālus, ilūzijas un dabas parādības. Attīsta maņas, iemācās darba kultūru.
Tā trenē ne vien garīgi un psiholoģiski, liekot uztvert lietas telpiski, izprast materiālus, bet arī fiziski, attīstot pirkstu motoriku, roku koordināciju, sistemātisku darbību, kustību ekonomiju.
Mācību priekšmeta mērķis - sekmēt izglītojamā emocionālo un intelektuālo attīstību, pilnveidot un attīstīt viņu radošās spējas, interesi par mākslu un radīt priekšnoteikumus mākslinieciskās un radošās darbības pieredzes daudzveidīgai izmantošanai ( Vizuālā māksla 1.–9. Klasei Mācību priekšmeta programmas paraugs speciālo izglītības programmu īstenošanai, 2011).
Pozitīvie aspekti skolēnu attīstībai - vizuāli mākslinieciskajā darbībā visnozīmīgākās ir redzes sajūtas, taustes sajūtas, kinestētiskās sajūtas.
1. Redzes sajūtas ir distances sajūtas, kas gūstamas no objekta izzināšanas lielākā vai mazākā attālumā. Šī sajūta ir cieši saistīta ar bērna emocionālo sfēru. Tādēļ ļoti nozīmīgi ir bērna sajūtas attīstību sekmēt vienlaicīgi ar bērna pozitīvajām emocijām.
2. Taustes sajūtas ir kontakta sajūtas un kinestētisko (kustību) sajūtu mijiedarbības rezultāts. Taustes sajūtas ir viens no ādas sajūtu veidiem, kas iekļauj sevī pieskares, vibrāciju, cietuma vai mīkstuma, mitruma, aukstuma, priekšmeta garuma u.c. sajūtas. Šīs sajūtas bērniem māca par materiālu dažādību, attīsta redzes sajūtas, trenē pirkstu motoriku.
3. Kinestētiskās sajūtas ir kontakta – ķermeņa locekļu kustību un stāvokļu sajūtas. Aktīvi darbojoties pie sīkām detaļām bērni attīsta pirkstus, locītavas, trenējot kā fizisko, tā, kā pierāda pētījumi, atmiņu (RPIVA Jauno zinātnieku konferences rakstu krājums 2005-2006).

Autora komentārsAtvērt
Atlants