-
Zinātniskā un mācību darba teorija un metodika
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Pirmā daļa | 2 | |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Studiju programmas izvēles personīgs pamatojums | 7 |
2. | Izvēlētās profesionālās darbības un studiju programmas pamatošanas literatūra | 8 |
3. | Pirmie iespaidi par studijām BSA sociālā darba studiju programmā | 10 |
Secinājumi | 11 | |
Izmantoto informācijas avotu saraksts | 12 |
Secinājumi
Es uzskatu, ka savā esejā es tiku galā ar uzdevumiem. Izpētot daudzus informācijas avotus, secināju ka izvēlētā profesija ir man ļoti interesanta. Citu cilvēku viedokļi mani pārliecināja par sociālā darba nepieciešamību, īpaši mūsu valsts ekonomiskajā stāvoklī. Šai profesijai ir ļoti labas perspektīvas. Uzzināju arī par to, cik sociālais darbs spēj būt bīstams, grūts un nepateicīgs, un, ka profesionāli rīkojoties, ar šīm problēmām var tikt galā.
Sapratu, ka izvēlētā studiju programma spēs dot man visas nepieciešamās zināšanas šajā jomā.
Par Baltijas Starptautiskās Akadēmijas pozitīvu tēlu esmu ne tikai izlasījusi pieejamo informāciju, bet, darba rakstīšanas laikā, arī dzirdējusi daudz labas atsauksmes. Tāpēc esmu pārliecināta, ka augstskolas izvēle nebija kļūdaina.
Pēc iespējas plašāk izklāstīju pirmos iespaidus par studijām Baltijas Starptautiskajā Akadēmijā, un par katru no pirmā semestra priekšmetiem. Lai arī man vēl nebija iespējas iepazīties pilnīgi ar visiem priekšmetiem un lektoriem, es domāju, ka tie arī atrodas augstākajā līmenī.
…
Lai veiksmīgi noritētu studentu – topošo speciālistu sagatavošana un viņu profesionālās kompetences veidošana un attīstība , studiju pētnieciskajos darbos ir nepieciešama būtisku jauninājumu ieviešana, atiešana no veciem zinātniskiem uzskatiem un to aizstāšana ar jauniem. Jauninājums pētnieciskajā darbā nozīmē to, ka pētīšanas process būtu jāorganizē tādējādi, lai mazāk kavētos pie pagātnes un šodienas aktualitātēm , jāiekļauj oriģinalitāte, kāds jaunievedums. Ir jāmudina studentu domāt radoši, jo radoša domāšana vienmēr ir virzīta uz jaunu zināšanu atklāšanu. Lai students spētu ieviest kaut ko jaunu savā darbā, viņam noteikti ir nepieciešams iepazīties ar citu pētnieku domām un izteikumiem interesējošā jomā. Tas palīdzēs “ieraudzīt” kaut ko jaunu, ko pirms tam vēl neviens nav “redzējis”. Nopamatojot vai atspēkojot kādu hipotēzi, students formulē rezultātus, kuros ir ieviesti jauninājumi . Kā pateica viens no zinātniekiem, “visas zināšanas tiek radītas darbībās, kurās tās tiek iegūtas ”.