Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.10.2019.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Jurga Ivanauskaite, "Svētais - cilvēks, kas nokļuvis līdz būtībai" grāmatā "Zaud', 1.
  • Konspekts 'Jurga Ivanauskaite, "Svētais - cilvēks, kas nokļuvis līdz būtībai" grāmatā "Zaud', 2.
  • Konspekts 'Jurga Ivanauskaite, "Svētais - cilvēks, kas nokļuvis līdz būtībai" grāmatā "Zaud', 3.
Darba fragmentsAizvērt

8. Tantriskajā budismā ķermenis ir perfekts atbrīvošanas līdzeklis. Kādi sižeti no
Cogjalas biogrāfijas par to liecina?
Ekstrēmā askēze, kas nomērdē ķermeni fiziski un tā atjaunošana tīri enerģētiski (lai arī viņa pati sevi sadziedināja tikai trešajā reizē, kad no verbālās askēzes bija sabojājusi sev balseni un rīkli mēnešiem ilgi dziedot mantras bez atpūtas); tantriskuma vingrinājumi ar seksuālo saplūšanu, kas
attīra visus psihofizisko centru enerģētiku.
Pirmajā brīdī varētu šķist, ka Cogjala ar nolūku veica sava ķermeņa bojāšanu, bet tajā pašā brīdī viņa bija centusies pārkāpt arī psiholoģiskos ierobežojumus, kas tikai ierobežoja viņas dievišķo spēju attīstību, lai palīdzētu citām radībām izkļūt no samsaras. Iesākumā tā ir bijusi kā
vēlme apmierināt savu augstprātību, kas viņu tikai kavēja veikt savu izaugsmi ar jēgu. Bet vēlāķ caur apmācību ar savu skolotāju (Padmasambhava) no tā bija atbrīvojusies, jo tantriskuma tehnikas
nav diez ko vērtas tikai sava egoisma apmierināšanai.
Cogjalas ķermenis arī priekš citiem ir kā atbrīvošanās līdzeklis no samsaras, piemēram, kad Cogjala bija pilnībā atbrīvojusies no visām savu dzīļu destruktīvajām emocijām, viņu pat izvarojot,
izvarotāji ieguva apgaismību un kļuva par viņas mācības sekotājiem un palīdzēja veicināt Cogjalas mērķī palīdzēt dzīvajām būtnēm pārvarēt samsaru.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants