Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.04.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 1.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 2.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 3.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 4.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 5.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 6.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 7.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 8.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 9.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 10.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 11.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 12.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 13.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 14.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 15.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 16.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 17.
  • Referāts 'Pirmsskolas vecumposma bērnu psihiskās attīstības raksturojums', 18.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Pirmskolas perioda psihiskās attīstības priekšnoteikumi   
2.  Kognitīvās attīstības raksturojums   
2.1.  Kognitīvās attīstības stadijas   
2.2.  Uztvere, atmiņa, domāšana, runa, uzmanība   
3.  Saskarsme rotaļās   
4.  Motivācija   
5.  Psiholoģiskā gatavība skolai   
5.1.  Kognitīvo procesu gatavība   
5.2.  Motivācija un citas personības kvalitātes   
6.  Bērna sagatavošana skolai   
6.1.  Runas attīstība   
6.2.  Matemātisko priekšstatu veidošana   
Darba fragmentsAizvērt

Viens no pirmskolas perioda psihiskās attīstības priekšnosacījumiem ir lomu un sižeta rotaļu spēlēšana (bērni sāk identificēt ar noteiktām lomām, sāk ievērot rotaļu noteikumus, seko tiem līdzi, tādējādi attīstot paškontroli un normu izpratni, apgūst sociālās uzvedības normas). Šī perioda psihiskā attīstība ir pamatā pārējo attīstības periodu rezultātiem. Bērna attīstība līdz 7 gadiem ir personības attīstības nozīmīgais posms.
Šajā periodā raksturīga liela kustību aktivitāte, augšana, koordinācijas spēju pilnveidošanās. Bērni spēj veikt sarežģītas kustības, lēkāt uz viena sājas, lekt lieliem lēcieniem uz priekšu, balansēt uz vienas kājas, izdarīt dažādus palēcienus un rāpties pa stieņiem. Tāpēc pirmskolas vecuma bērnus iesaista dažādās sporta nodarbībās, tomēr komandu spēles, sacensības šī vecuma bērniem nav piemērotas. Iesaka bērniem dot iespēju skriet, rāpties un lēkt, taču vienlaikus ierobežojot un kontrolējot bērnu neaprēķināmās kustības.
Bērnu muskuļi šajā periodā ir labāk attīstīti nekā bērnu spēja tos kontrolēt. Sīkā pirkstu muskulatūra vēl tikai attīstās, tāpēc var būt grūtības griezt ar šķērēm, līmēt papīra aplikācijas, precīzi nokrāsot malu, nepārkrāsot pāri, uzvērt krelles. Šīs darbības ir jāattīsta.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants