Vērtējums:
Publicēts: 07.12.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 1.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 2.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 3.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 4.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 5.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 6.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 7.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 8.
  • Referāts 'Hipiju kustība Latvijā', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Mode ir viena no spilgtākajām masu kultūras izpausmēm, protams, pamatā attiecināma uz vairākuma akceptētajiem, standartizētajiem tēliem , tostarp arī to ierosinātajiem tērpu stiliem. Ielu kultūra, filmas un populārā mūzika katrā paaudzē centrā izvirza ikoniskas figūras - karaļnamu pārstāvjus, sportistus un ekrāna elkus. Taču nereti arī pati mode izvirzās priekšplānā kā savdabīga protesta forma sabiedrībā valdošajiem priekšstatiem. Daļēji tāda bija HIPIJU un panku mode, kura rosināja valkāt šokējošu, izaicinošu apģērbu, spītējot sabiedrībā dominējošiem tradicionāliem uzskatiem. 60. gadu popkultūra bieži tika izskaidrota kā jaunatnes reakcija uz daudzām sen jau akceptētām vērtībām. Pirmās iezīmes parādījās jau 1966. gadā, kad halucinogēnās krāsas, brīvā mīlestība un interese par Austrumu filozofiju summējās turpmākas pārmaiņas paredzošā stilā. Psihodiliskie zīmējumi un to ierosinātā tēlu pasaule asociējas ar empīrisko jaunatnes pieredzi un pasaules skatījumu, ko tā pauda plakātos, modes dizainā. Sākdamās rietumkrastā, Amerikā, psiohdiliskā māksla atrada izmantojumu vispirms plakāta mākslā kā visaktīvākajā masu kultūras produktā.…

Autora komentārsAtvērt
Atlants