Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.07.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 1.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 2.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 3.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 4.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 5.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 6.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 7.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 8.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 9.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 10.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 11.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 12.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 13.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 14.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 15.
  • Referāts 'Cilvēkresurss', 16.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    2
2.  CILVĒKRESURSU PIEEJA    3
3.  POLITISKĀ PIEEJA    4
4.  SIMBOLISKĀ PIEEJA    4
5.  STRUKTURĀLĀ PIEEJA    5
5.1.  Organizācijas struktūra    5
5.2.  Strukturālās pieejas rašanās    5
5.3.  Struktūras veidi un funkcijas    6
5.4.  Galvenie strukturālie saspīlējumi    7
5.5.  Koordinācija un kontrole    7
5.5.1.  Vertikālā koordinācija    8
5.5.2.  Vispusīgā koordinēšana    9
5.6.  Strukturālie imperatīvi    9
5.  SITUĀCIJAS IZPĒTE: LATVIJAS REPUBLIKAS VALSTS ZEMES DIENESTS    11
5.1.  LR Valsts zemes dienesta vēsture    11
5.2.  LR Valsts zemes dienesta struktūra    12
5.3.  Valsts zemes dienests, skatoties caur strukturālo pieeju    14
6.  SECINĀJUMI    15
  BIBLIOGRĀFIJA    16
Darba fragmentsAizvērt

5.3. Valsts zemes dienests, skatoties caur strukturālo pieeju.
Pieņēmumiem, kas iezīmē strukturālo pieeju ir , ka organizācija pastāv, lai sasniegtu noteiktus mērķus un uzdevumus. Tā Latvijā pēc neatkarības atjaunošanas būtisks bija agrārais jautājums, kas steidzami bija jārisina. Kā parādīja pirmo reformas gadu prakse, esošās iestādes un organizācijas ar lielām grūtībām tika galā ar reformas pirmajiem uzdevumiem laukos, bet pilsētās šis darbs faktiski netika uzsākts. Traucēja atsevišķu radniecīgu organizāciju un iestāžu dažādā pakļautība, savstarpējas koordinācijas trūkums, nesakārtotie zemes lietu informācijas uzkrāšanas un izmantošanas jautājumi, tāpēc bija nepieciešams izveidot vienotu, centralizētu organizāciju, kas spētu tikt galā ar šiem uzdevumiem, jo struktūra ir nozīmīga, lai sasniegtu organizācijas mērķus, definētu esošās attiecības, veidotu komunikāciju un ietekmētu attiecības ar ārējo vidi.
Paejot pirmajiem 6 zemes reformas gadiem, kad primārais uzdevums bija zemes privatizācija, 1993. gadā izveidotā VZD struktūra tika pakāpeniski pārveidota 1999. gadā, apvienojot bijušās rajona nodaļas reģionālajās nodaļās, ņemot vērā to, ka zemes reforma valstī ir iegājusi noslēguma fāzē. Sadales funkcijas vietā tagad VZD galvenais uzdevums ir pārraudzība un esošo datu aktualizācija, kā arī reformas rezultātu nostiprināšana.
Ļoti nozīmīga loma VZD darbībā ir straujajai informāciju tehnoloģiju attīstībai. VZD ir izveidota vienota datu bāze, sākotnējo, katras. Tā kā informācija ir katras struktūras noteicošais faktors, VZD jau no paša sākuma lielu uzmanību pievērsis jaunāko tehnoloģiju apguvei un ieviešanai.

6. SECINĀJUMI
Apskatītais Valsts zemes dienesta piemērs ļāva labāk izprast strukturālo pieeju un struktūras praktisko nozīmi konkrētas organizācijas darbībā. Redzams, ka ar stingri noteiktu struktūru, kas nosaka darba un uzdevumu dalīšanu, mērķu sasniegšanu, attiecības ar apkārtējo vidi, bija iespējams risināt nozīmīgo agrāro jautājumu, ko līdz tam nesekmīgi mēģināja veikt dažādas nekoordinētas organizācijas.
Veiksmīga struktūras izveide noteica to, ka Latvijā zemes reforma norit veiksmīgi (pat efektīvāk nekā pārējās Baltijas valstīs- Lietuvā un Igaunijā ), un 10 gadu laikā ir izdevies sasniegt attīstīto valstu līmeni.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Atlants