-
15-18 gadus vecu jauniešu informētība par palīdzības iespējām, saskaroties ar depresijas simptomātiku
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 5 | |
1. | Depresijas simptomi, to cēloņi un palīdzības iespējas jauniešu vecumā | 6 |
1.1. | Depresijas simptomi jauniešu vecumā | 6 |
1.2. | Depresijas simptomu izplatītākie cēloņi jauniešu vecumā | 10 |
1.3. | Depresijas simptomu mazināšanas iespējas jauniešu vecumā | 11 |
2. | Metode | 13 |
2.1. | Aptauja | 13 |
2.2. | Pētījuma dalībnieki | 14 |
2.3. | Pētījuma procedūra | 14 |
3. | Rezultāti | 15 |
Rezultātu analīze | 18 | |
Secinājumi | 19 | |
Izmantotie informācijas avoti | 20 | |
Pielikums | 21 |
Psihoanalītiskā pieeja ir saistīta ar Z.Freida un viņa skolas mācību un tiek būvēta uz pacienta psihes attīstības datu analīzi, sākot no bērnības agrīnajām fāzēm un beidzot ar esošo stāvokli. Depresiju izskata kā stāvokli, kas saistīts ar agrīnas psihotraumas situāciju iemīļotā objekta zaudēšanas veidā, kas atdzīvojas, saņemot svaigu psihotraumu brieduma vecumā. Šajā gadijumā uz depresiju predisponētai personai nepieciešams patstāvīgs atbalsts, mīlestība un sajūsma no apkārtējiem, lai celtu personas pašvērtējumu. Zaudējot šādu atbalstu, attīstas depresija. Terapeita un pacienta savstarpējās attiecības balstās kā uz pacienta aktuālo sajūtu, domu un rīcību analīzi, tā arī, uz iepriekšējo konfliktu un problēmu analīzi, lai noteiktu to sakarus ar aktuālo slimīgo situāciju. Šajā laikā pacients var pārcelt uz terapeitu savas pozitīvās vai negatīvās sajūtas, kas izveidojas, pieredzes rezūltātā saskaroties ar zīmīgo personu loku, sākot no bērnības. (Kuzņecovs, 2010).
Tomēr, ņemot vērā to, ka psihoanalīzes process parasti ir ilgs un dārgs, cilvēkiem ar depresijas simptomiem būtu iesakāmas īsāka perioda terapeitiskās pieejas.
Kognitīvā psihoterapija izmanto dažādas kognitīvas un uzvedības stratēģijas.…
Zinātniski pētnieciskais darbs psiholoģijā. Darbā analizēti depresijas izplatītākie simptomi jauniešu vecumā, to cēloņi, kā arī 15-18 gadus vecu jauniešu informētība par palīdzības iespējām. Darbā ir 1 tabula, 5 attēli, 1 pielikums. Darba ietvaros veikts praktiskais darbs. Darbā ir anotācija ( gan latviski, gan angliski), saturs, ievads, teorētiskā daļa, praktiskā daļa, rezultātu analīze, secinājumi, literatūras saraksts un pielikums.
Darbā ir gramatikas kļūdas.