Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.12.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Cilindra galvas, bloka starplikas nomaiņa un detaļu defektēšana', 1.
  • Konspekts 'Cilindra galvas, bloka starplikas nomaiņa un detaļu defektēšana', 2.
Darba fragmentsAizvērt

Cilindru galvas konstruktīvais izvietojums atkarīgs no motora tipa. Lai panāktu labu blīvējumu, stiprināšanas elementiem jābūt labi pievilktiem:
pareizā secībā
pareizā veidā
ar pareizu griezes momentu, lietojot šim nolūkam dinamometrisko atslēgu
Šādi skrūvējot stiprināšanas elementus, panāk to, ka galvas blīvējums nelaiž garām gāzes. Tajā pašā laikā jāizvairās no cilindru galvas deformēšanas. Cilindru galva var būt piestiprināta motora blokam ar bultskrūvēm vai tapskrūvēm un uzgriežņu palīdzību. Parasti starp cilindru galvu un motora bloku ievieto tērauda- azbesta starpliku (galvas blīvi). Ja maina galvas blīvi, tad ieteicams to pirms uzlikšanas ierīvēt ar grafīta pulveri, lai novērstu tās pielipšanu pie cilindru bloka un galvas.
Cilindru galva jāpievelk vienmērīgi, sākot no centra un tad pakāpeniski nonākot līdz malējiem stiprināšanas elementiem. Lai novērstu cilindru galvas deformāciju, tā jāpievelk vairākos paņēmienos, kuru laikā pievilkšanas griezes moments arvien pieaug:
vispirms ar mazāku spēku (griezes momentu)
pēc tam- līdz galam
Stiprināšanas elementi jāpievelk tikai aukstam (atdzisušam motoram). Motoru izgatavotāju rūpnīcu reglamentētie cilindru galvas stiprināšanas elementu pievilkšanas paņēmieni un metodes var būt atšķirīgas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants