Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 14.11.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 1.
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 2.
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 3.
  • Konspekts 'Reklāmas attīstības ekonomiskais un sociālais raksturs', 4.
Darba fragmentsAizvērt

Reklāmai ir būtiska nozīme ekonomikā, jo tā veicina preču un pakalpojumu integrēšanos tirgū un to realizāciju. Reklāma ekonomikā ir:
• efektīvs līdzeklis jaunu preču ieviešanai tirgū, informācijas nodrošināšana par dažādām markām;
• ekonomisko mērķu radītāji – peļņas iegūšana; citi kritēriji; patērētāju apmierināšana;
• skaidro kvalitāti, stimulē esošo preču sacensību un jaunu preču izstrādi;
• masu reklāma un virzīšana ir vienīgais informēšanas veids par dinamiski attīstošās ekonomikas visu preču daudzveidību;
• sakarā ar mēroga efektu, reklāma patērētājiem samazina preču cenu un veido masu tirgu;
• ekonomiski produktīva, jo tā kā darbība ir būtiska mikroekonomiskā un makroekonomiskā līmenī.
Mikroekonomiskā līmenī reklāma ietekmē preču un masu informācijas līdzekļus, uzņēmumu, konkurences apstākļus, patērētāju un biznesa sfēru. Savukārt makroekonomiskā līmenī reklāma ietekmē konkurences apstākļus, patērētāju preču vērtību, cenu, pieprasījumu, patērētāju izvēli un ražošanas ciklu.

Reklāmas sociālais raksturs
Tirgvedības komunikācijas (reklāmas), sniedzot informāciju par precēm un pakalpojumiem visplašākajā nozīmē, atstāj uz cilvēkiem sabiedriski ietekmējošu efektu un rada sociālas izmaiņas.

Atlants