Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 13.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pasākumu un konferenču rīkošana', 1.
  • Konspekts 'Pasākumu un konferenču rīkošana', 2.
  • Konspekts 'Pasākumu un konferenču rīkošana', 3.
Darba fragmentsAizvērt

1. Biznesa tūrisms un tā veidi.
Biznesa tūrismā iesaistīti:
• Žurnālisti
• Starptautiskas kompānijas, institūcijas
• Politiķi, kas darbojas ar ārlietām
• Arī pašnodarbinātas personas – zinātnieki
Biznesa tūrisma veidi:
MICE:
1.Meetings = individuālais biznesa tūrisms- sarunas, sapulces, tikšanās;
2.Incentive travel = motivējošais tūrisms;
(organizācijas uzdāvina par labu darbu ceļojumu tādejādi motivējot viņus. Iespējams, ka atpūšoties viņi ģenerēs jaunas idejas) ceļojumus darba devējs izmanto darbiniekiem- sūta komandējumos, kur nav liela biznesa jēga (izklaide pa kompānijas naudu), nav lētas v-cas, ir luksus 5* v-cas, firmas pateicība darbiniekam.
3.Conventions =kongresu un konferenču organizācijas;
(ietver lielākus kongresus un konferences, ko rīko asociācijas (nevalstiskās organizācijas), bieži ņem līdzi sievas, vīrus, ja vēlas, bet maksā pats, pulcē profesionāļus, kur apspriež konkrētu nozares tēmu.
4.Exibitions = izstādes + tirgi;
(gandrīz visiem kongresiem ir pievienota izstāde) profesijas ar nemitīgu ceļošanu(žurnālisti, fotogrāfi, politiķi, sportisti)
Kopā tas veido MICE industry.

2. Biznesa tūrisma atšķirības no atpūtas tūrisma.
1.Biznesa t-ms 2.Atpūtas t-ms/ Kas maksā? 1.Organizācijas vai asociācijas 2.Pats tūrists/ Kas izvēlas galamērķi? 1.Organizācijas – piem., tās izvēlas, kur notiks izstādes vai konferences 2.Pats tūrists + lielie t-ma tirgi/ Kad notiek ceļojums? 1.Visu gadu 2.Atvaļinājumos, nedēļas nogalēs P.S.Biznesa t-ma vismazākā aktivitāte ir jūlijā un augustā, jo tad daudziem ir atvaļinājumi/ Ceļojuma sagatavošanas laiks: 1.Gadu iepriekš vai pat vairāk 2.2-3 mēnešus iepriekš vai arī pēdējā brīža piedāvājumi/ Kas ceļo? 1. Darījuma cilvēki, taču ne tikai menedžmenta augstākā līmeņa vadītāji, ceļo arī zemākā līmeņa darbinieki 2.Jebkurš, kuram ir attiecīgie resursi/ Kādi galamērķi tiek izvēlēti? 1.Pilsētas un industriālie centri 2. Viss kaut kas P.S. Motivējošo ceļojumu galamērķis tiek izvēlēts atpūtas t-ma vietās, taču TOP klases (kā nekā dāvana darbiniekam)/ Kāds nodrošinājums vajadzīgs? 1. Speciālas celtnes – purpose built venues 2.Tradicionālais veids
3. Motivējošie ceļojumi, raksturīgās iezīmes, organizācijas formas.


Autora komentārsAtvērt
Atlants