-
SIA "Liepājas papīrs" eksporta plāns
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
1. | Biznesa vēsture | 4 |
1.1. | Uzņēmuma vēsture | 4 |
1.2. | Produkti un to priekšrocības | 4 |
1.3. | Uzņēmuma pieredze vietējā un ārzemju tirgos | 6 |
1.4. | Starptautiskā pieredze | 6 |
1.5. | Konkurence vietējā tirgū | 7 |
2. | Tirgus izpēte | 8 |
2.1. | Eksporta mērķa valstis | 8 |
2.2. | Tirgus stāvoklis Francijā | 9 |
2.3. | Konkurence | 9 |
2.4. | Barjeras, iekļūšanas iespējas Francijas tirgū | 10 |
2.5. | Potenciālie partneri | 12 |
3. | Mārketings | 13 |
4. | Juridiskie jautājumi | 14 |
4.1. | Eksporta un importa likumdošana | 14 |
4.2. | INCOTERMS | 14 |
5. | Personāla stratēģija | 17 |
6. | Finanšu jautājumi | 19 |
7. | Īstenošanas grafiks | 20 |
Kopsavilkums | 22 |
Kopsavilkums
Veidojot eksporta plānu Francijas tirgus apgūšanai tiek prognozēta tā veiksmīga apgūšana un iekļaušanās konkrētajā tirgū viena gada laikā. Nepieciešamās darbības pareizai un daudzsološai tā realizēšanai aprakstītas detalizēti un pakāpeniski katrā no darba nodaļām.
Papildus izmaksas, kuras var rasties uzņēmumam ir saistītas ar jauna darbinieka jeb aģenta piesaisti un nosūtīšanu darbam uz Franciju, kā arī izmaksas, kas saistītas ar mājaslapas papildināšanu, korekciju, tulkošanu, izstāžu apmeklēšanu un piedalīšanos tajās Francijā. Gadījumā, ja uzņēmējs nolēmis realizēt pēcapkalpošanas procesus un mājaslapas statistisko nepārtraukto analīzi, tad jārēķinās ar papildus izmaksām, kas nepieciešamas konkrētu, iepriekš darbā uzskaitītu, darbību veikšanai. Statistiskās analīzes nodrošināšana galvenokārt ir laikietilpīgs process, kuru vēlams uzticēt jau esošam darbiniekam vai arī nodrošināt jauna darbinieka esamību, kas spētu organizēt, plānot un realizēt vēlamos mārketinga procesus un analīzes veikšanu. Izmaksu apjoma skaidra iepriekšēja paredzamība nav iespējama, jo tās iespējams noskaidrot konkrēto plānu realizācijas procesā, kad veikta saziņa ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras speciālistu, kas spēj sniegt konsultācijas par konkrēta speciālista iekļaušanu Francijas tirgū. Tulkošanas biroji nosaka savu pakalpojumu izmaksas pēc konkrēta piedāvājuma pieprasījuma un darāmā darba apjoma un sarežģītības izvērtēšanas.
Juridiskajos jautājumos jaunā tirgus apgūšana neiekļauj sevī sarežģītas un izmaksu ziņā neizdevīgas tirgus apgūšanas barjeras, kas traucētu un būtiski ietekmētu eksporta realizāciju un rentabilitāti.
…