Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
  • Referāts 'Bērnu intelektuālo spēju attīstība', 1.
  • Referāts 'Bērnu intelektuālo spēju attīstība', 2.
  • Referāts 'Bērnu intelektuālo spēju attīstība', 3.
  • Referāts 'Bērnu intelektuālo spēju attīstība', 4.
  • Referāts 'Bērnu intelektuālo spēju attīstība', 5.
  • Referāts 'Bērnu intelektuālo spēju attīstība', 6.
Darba fragmentsAizvērt

Bērna spēju attīstīšana un pilnveidošana jāsāk jau pirmskolas vecuma posmā un jāvelta tam liela uzmanība. Mūzika, muzikālās nodarbības – vokālā dziedāšana, diriģēšana, mūzikas instrumentu spēle – ir viens no galvenajiem šīs pilnveidošanās veidiem, kas attīsta ne tikai dzirdi un muzikālos dotumus, bet kalpo arī kā estētiskās audzināšanas līdzeklis, turklāt mūzika ir viens no mākslas veidiem, ko jau pirmskolas vecumā bērni saprot un izprot vislabāk.
Cilvēka dabā slēpjas daudz dīvainu spēku un spēju. Jau agrā bērnība vecākiem un pedagogiem jārada apstākļi, lai tieksme izzināt sevi un apkārtējo pasauli kļūtu par vienu no galvenajām bērna vajadzībām. Viena no interešu apgūšanas veidiem un vērtīborientācijas veidošanas līdzekļiem ir māksla un mūzika. Mazam cilvēkam, nākot pasaulē, pakāpeniski sāk attīstīties dažādas spējas. Biomedicīnas speciālisti secinājuši, ka absolūti visiem jaundzimušajiem ir muzikālās spējas, bet tas, cik aukstā pakāpē tās pilnveidotas un attīstītas, ir atkarīgs no vecākiem un skolotājiem- vai viņi pamanīs bērnu spējas un palīdzēs tās izkopt.
Pirmās iemaņas un savu spēju attīstības sākumu bērns iegūst no vecākiem, saviem tuviniekiem, taču vēlāk viņa autoritāte kļūst skolotājs – pedagogs, kurā bērns cenšas ieraudzīt gudrību, eleganci, cilvēku, kuru bērns sāk uzskatīt par sava veida autoritāti. Tās ir individuālās mācības, līdz ar to katram bērnam tiek veltīta vienāda lieluma uzmanība un ieinteresētiba attīstīt viņa intelektu – intelektuālās spējas. …

Autora komentārsAtvērt
Atlants