Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.04.2021.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 1.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 2.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 3.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 4.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 5.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 6.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 7.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 8.
  • Konspekts 'Stundas konspekts 5.klasei. Temperatūra', 9.
Darba fragmentsAizvērt

Stundas gaita
Skolotāja: "Labdien, bērni!"
Skolēni: "Labdien!"
Skolotāja: "Lūdzu, sēdieties savās vietās, sāksim stundu!"
(Skolēni apsēžas.)
Skolotāja: „Mūsu šīsdienas stundas tēma ir „Temperatūra”. Varbūt jūs zināt, kas tas ir?”
Sintija: „Temperatūra parāda, cik ļoti ir sasilis ķermenis!”
Skolotāja: „Pareizi. Citādāk sakot, tas ir lielums, kurš raksturo ķermeņa sasilšanas pakāpi. Un kurš zina, kas ir termometrs?”
Andris: „Tā ir ierīce, ar kuru mēra temperatūru!”
Skolotāja: „Malacis! Tieši tā, ar tā palīdzību var noteikt, cik augsta vai zema ir temperatūra. Ja cilvēka ķermeņa temperatūra ir augstāka par 36,6 grādiem, tad viņš ir saslimis. Tagad es parādīšu jums prezentāciju, bet jūs uzmanīgi klausieties un atzīmējiet jūsu pierakstos jaunu informāciju!”
Skolēni: „Labi!”
Skolotāja: „Termometru izgudroja Galilejs, taču mūsdienīgo formu tam piešķīris Fārenheits. Ierīce ir novietota vertikāli, tās dibenā uzliets nedaudz dzīvsudraba vai spirta. Kad ķermenis sakarst, dzīvsudrabs ceļas augšā. Termometri var būt 5 veidu – šķidrie, mehāniskie, elektriskie, optiskie vai gāzes. Varat apskatīties, kā tie izskatās!”
(Rāda termometru attēlus un stāsta par katru atsevišķi.)

Atlants