• Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem raksturojums un ieteikumi pedagoga darbā

     

    Konspekts5 Pedagoģija

Vērtējums:
Publicēts: 11.02.2014.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 1.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 2.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 3.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 4.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 5.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 6.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 7.
  • Konspekts 'Pirmsskolas vecuma bērnu ar smagiem GAT un/vai vairākiem attīstības traucējumiem', 8.
Darba fragmentsAizvērt

Ieteikumi darbam ar bērniem, kam ir smagi garīgās attīstības traucējumi
• Maksimāli attīstīt visas psihiskās funkcijas un apzināto darbību, galvenā uzmanība veltāma domāšanas attīstībai. Svarīgi pēc iespējas agrāk sākt korekcijas darbu, nozīmīga adekvāta ģimenes atmosfēra sadarbībā ar speciālās iestādes speciālistiem, izmantojot bērnam individuālo pieeju. Tā jāvirza uz runas attīstību, priekšmetiskām darbībām, spēlēm, pašapkalpošanās iemaņu veidošanu, mērķtiecīgu darbību un kontaktēšanās prasmju attīstību. Tikai audzināšana agrā bērnībā var veicināt bērna attīstību un līdz ar to noteikt viņa likteni.
• Veidot pareizu uzvedību visā bērna attīstības laikā – galvenā ir tikumiskā un morālā audzināšana. Ļoti svarīga ir audzināšana ģimenē – šiem bērniem nepieciešama regulāra palīdzība, liela pacietība, izpratne, iejūtība un fantāzija, lai no mazas, bezspēcīgas būtnes izaugtu cilvēks, kurš savu spēju robežās varētu vēlāk iekļauties dzīvē.
• Šo bērnu smagā intelektuālā nepietiekamība, personības brieduma traucējumi ir saistīti ar viņu neirotismu, ietekmējamību, pakļaušanos vai paļaušanos uz citu palīdzību. Nelabvēlīgos apstākļos tas var novest pie ļoti smagām sekām. Viņiem bieži vērojams negatīvisms, stūrgalvība, ietiepība, ļaunums, ja nepilda viņu iegribas, bieži psihisks satraukums. Tās dažkārt ir bērna organisko īpatnību sekas, vai arī ir vainīga apkārtējā vide – nenoteikts režīms, slikts piemērs u. tml.

Atlants