Vērtējums:
Publicēts: 04.03.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
  • Konspekts 'Globālās vides problēmas', 1.
  • Konspekts 'Globālās vides problēmas', 2.
  • Konspekts 'Globālās vides problēmas', 3.
Darba fragmentsAizvērt

5. Augsnes erozija un degradācija.
Mazāk izmantot pesticīdus un minerālmēslus, neizcirst pārmērīgā apjomā mežus, pareizi jāizmanto augsnes apstrādes metožu lietošana lauksaimniecībā. Var samazināt vēja eroziju, stādot aizsargjoslas, mēslojot lauka virskārtu un audzējot aizsargājošas kultūras. Palīdz minimāla apstrāde, piemēram, arot lauku ar nogāzi ir svarīga kontūras aparšana, jo tas samazina enerģijas risku. Jāizmanto lauka topogrāfija.

Cilvēki ar savām darbībām iznīcina to, ko sniedz daba. Mēs iznīcinām dzīves ciklu, kas mums ir dots. Dabu, cilvēku dzīvību un veselību apdraud tieši pats cilvēks un cilvēka izraisītās nelaimes. Mums vajag apstāties, padomāt, kādu postu nodarām gan sev, gan dabai. Mēs nedzīvojam vienai dienai, cilvēkiem ir jādomā ilgtermiņā, kā uzlabot Pasauli. Jādzīvo saudzīgāk, ir jāizglīto savi pēcteči par vides globālajām problēmām, to cēloņiem, sekām un risinājumu. Protams, viss nav tikai cilvēku rokās, jo piesārņojuma avoti ir arī dabiskie procesi – vulkānu darbība, mežu ugunsgrēki, organisko vielu sadalīšanās procesi. Ir svarīgi apzināties, ka dabā viss ir savstarpēji saistīts un cik svarīgi ir uzturēt tīru vidi, cenšoties samazināt cilvēka mākslīgo ietekmi, jo tieši labvēlīga vide ir tā, kas nodrošina veselīgu, kvalitatīvu un garu cilvēka mūžu.

Atlants